Πρώην Δήμαρχος Μελισσίων
Γενικός Γραμματέας Δήμου Μεταμόρφωσης

Κυριακή, 7 Απριλίου 2013

Αποσπάσματα από τα πρακτικά της Βουλής της συζήτησης του σχεδίου Νόμου του Υπουργείου Ανάπτυξης. Αναφορές για τα φωτοβολταϊκά και τις εκκλησιαστικές διεκδικήσεις

Με τη βοήθεια του νομικού μου συμβούλου Νίκου Λιναρα, τον οποίο ευχαριστω θερμά για τη νομική στήριξη των προσπαθειών μας στο πρόσφατο σχέδιο νόμου του υπουργείου ανάπτυξης, αλλά και για το γεγονός ότι συνέταξε την αναφορά μας προς το Γεν. Γραμματέα της αποκεντρωμένης διοίκησης Αττικής κ. Καλογερόπουλο σχετικά με τη σύσταση της επιτροπης του Ν.1811, απομονώθηκαν από τα πρακτικά της βουλής τα σημεία που Υπουργοί και Βουλευτές ανέφεραν για την Πεντέλη. Η σπουδαίοτητά τους είναι μεγάλη. Οι αναφορές τους δείχνουν το μέγεθος της επιτυχίας μας στη Βουλή, ενώ αποτελούν στήριγμά μας σε οποιαδήποτε πιθανή μελλοντική διαμάχη με την εκκλησία και τη Μονή Πεντέλης.






ΠΡΑΚΤΙΚΑ ΒΟΥΛΗΣ
ΙΕ΄ ΠΕΡΙΟΔΟΣ
ΠΡΟΕΔΡΕΥΟΜΕΝΗΣ ΚΟΙΝΟΒΟΥΛΕΥΤΙΚΗΣ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑΣ
ΣΥΝΟΔΟΣ Α΄
ΣΥΝΕΔΡΙΑΣΗ ΡΝΖ΄
Τετάρτη 3 Απριλίου 2013

Αθήνα, σήμερα στις 3 Απριλίου 2013, ημέρα Τετάρτη και ώρα 10.14΄ συνήλθε στην Αίθουσα των συνεδριάσεων του Βουλευτηρίου η Βουλή σε ολομέλεια για να συνεδριάσει υπό την προεδρία του Α’ Αντιπροέδρου αυτής κ. ΙΩΑΝΝΗ ΤΡΑΓΑΚΗ.
…………
ΠΡΟΕΔΡΕΥΩΝ (Ιωάννης Τραγάκης):  Το Σώμα παρέσχε τη ζητηθείσα εξουσιοδότηση.
Μόνη συζήτηση επί της αρχής, των άρθρων και του συνόλου του σχεδίου νόμου του Υπουργείου Ανάπτυξης, Ανταγωνιστικότητας, Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων «Διαμόρφωση φιλικού αναπτυξιακού περιβάλλοντος για τις στρατηγικές και ιδιωτικές επενδύσεις και άλλες διατάξεις».
Η Διάσκεψη των Προέδρων αποφάσισε στη συνεδρίαση της 28ης Μαρτίου του 2013, τη συζήτηση του νομοσχεδίου σε δύο συνεδριάσεις. Στη σημερινή συνεδρίαση θα συζητηθεί το νομοσχέδιο επί της αρχής. Στην αυριανή συνεδρίαση θα συζητηθούν τα άρθρα και οι τροπολογίες σε μία ενότητα.
Το λόγο έχει ο εισηγητής της Νέας Δημοκρατίας κ. Μιλτιάδης Βαρβιτσιώτης.
ΜΙΛΤΙΑΔΗΣ ΒΑΡΒΙΤΣΙΩΤΗΣ: Ευχαριστώ, κύριε Πρόεδρε.
 Κυρίες και κύριοι συνάδελφοι, το νομοσχέδιο που συζητάμε σήμερα για τις Στρατηγικές Επενδύσεις έρχεται να αντιμετωπίσει όλες τις βασικές παθογένειες της ελληνικής πολιτείας που αντιμετώπισαν κατά καιρούς όσοι έρχονται να επενδύσουν στη χώρα μας.
…….
Προχωράει, όμως, το νομοσχέδιο αυτό και σε άλλες ρυθμίσεις πέρα από την ενίσχυση των επενδύσεων, πολύ σημαντικές, όπως είναι η αξιοποίηση της δημόσιας περιουσίας, η αξιοποίηση του παραλιακού μετώπου της Αττικής. Διότι συστήνεται η «Αττικό Παράκτιο Μέτωπο Α.Ε.», που υποκαθιστά το σύνολο των δημοσίων οργανισμών και φορέων στην απόκτηση της παραλίας της Αττικής. Εγώ χαίρομαι γιατί είναι μία πρόταση που από το 2007 έχω υποστηρίξει και χαίρομαι που έρχεται έστω και με τους περιορισμούς που σήμερα έχουν επιβληθεί από μνημονιακές υποχρεώσεις στην αξιοποίηση αυτής της περιουσίας.
Και χαίρομαι και για κάτι άλλο, για το ότι όλοι οι εκπρόσωποι των τοπικών φορέων του Λεκανοπεδίου, τους οποίους ακούσαμε στην Επιτροπή, στάθηκαν από θετικά έως αδιάφορα σ’ αυτή τη ρύθμιση. Κανένας δεν εξέφρασε ρητές και ουσιαστικές αντιρρήσεις. Αυτό δείχνει ότι είναι μία πρόταση που βρίσκεται στη σωστή κατεύθυνση, αρκεί να λειτουργήσει, λαμβάνοντας υπ’ όψιν βεβαίως και τις ανάγκες των τοπικών κοινωνιών.
………………….
Θα ήθελα να κάνω και έναν σχολιασμό για τον τρόπο, με τον οποίο εξελίχθηκε η συζήτηση στην Επιτροπή. Νομίζω ότι ήταν από τις πιο γόνιμες και δημιουργικές συζητήσεις. Πάρα πολλές από τις ρυθμίσεις που προτάθηκαν από τους Βουλευτές, είτε των κομμάτων που στηρίζουν την Κυβέρνηση είτε ακόμα και της Αντιπολίτευσης, έγιναν δεκτές στο υπό διαμόρφωση σχέδιο νόμου.
Θα σας πω χαρακτηριστικά ότι βελτιώθηκε σημαντικά η διάταξη για την αξιοποίηση της περιουσίας της Εκκλησίας, λαμβάνοντας υπ’ όψιν τις ενστάσεις των τοπικών κοινωνιών, ιδιαίτερα του Πεντελικού και μπορεί να βελτιωθεί λίγο παραπάνω ακόμα το άρθρο 4, παράγραφος 5, ώστε να κλείσουμε το οποιοδήποτε παράθυρο, που μπορεί να δημιουργήσει ανασφάλεια στις τοπικές κοινωνίες. Και γιατί λέω ότι πρέπει να κλείσουμε το οποιοδήποτε παράθυρο, που φέρνει ανασφάλεια στις τοπικές κοινωνίες; Γιατί, πέρα από το ό,τι προβλέπεται, η βασικότερη αλλαγή που θέλει να φέρει αυτός ο νόμος είναι η επαναφορά του κλίματος ασφάλειας και σταθερότητας προς τους επενδυτές.
…….
ΠΡΟΕΔΡΕΥΩΝ (Ιωάννης Τραγάκης): Ευχαριστούμε κι εμείς, κύριε Βαρβιτσιώτη.
Ο συνάδελφος εισηγητής από το ΣΥΡΙΖΑ, ο κ. Σταθάκης, έχει το λόγο για δεκαπέντε λεπτά.
ΓΕΩΡΓΙΟΣ ΣΤΑΘΑΚΗΣ: Αγαπητές και αγαπητοί συνάδελφοι, πιθανότατα εγώ και ο κ. Βαρβιτσιώτης ζούμε σε διαφορετική χώρα, διότι είπε ότι σήμερα καλείται το παρόν νομοσχέδιο να λύσει τις παθογένειες και τα χρονίζοντα προβλήματα της ελληνικής κοινωνίας, τα οποία τα εντόπισε σε δύο: σε ένα υπερτροφικό, γραφειοκρατικό και φιλάσθενο κράτος και σε μία ιδιωτική πρωτοβουλία, η οποία καταπιέζεται ασύστολα από όλα τα προηγούμενα συν τις πολιτικές κακοδαιμονίες που υπονόησε ότι είναι ο ΣΥΡΙΖΑ ή κάτι παρεμφερές. Εντούτοις, στη χώρα, στην οποία ζούμε, θα ήθελα να υπενθυμίσω τα εξής:
…….
Έρχομαι, τώρα στο κρίσιμο θέμα της σημερινής συζήτησης μας που είναι ο επενδυτικός νόμος. Τι κάνει ο επενδυτικός νόμος; Τίποτα απ’ όλα αυτά που υπονόησα ότι πρέπει να είναι ο σχεδιασμός της χώρας και η επικέντρωσή της. Κάνει μια απλή γενίκευση, στρατηγικές επενδύσεις. Πώς ορίζονται οι στρατηγικές επενδύσεις; Μην σκεφτείτε τίποτε σύνθετο. Ορίζονται μόνο με δύο κριτήρια: το ύψος της επένδυσης και το ελάχιστο μέγεθος απασχόλησης. Τι σημαίνει αυτό; Σημαίνει ότι καλούμαστε σήμερα να ορίσουμε τη στρατηγική επένδυση αποστασιοποιημένοι από οποιαδήποτε αίσθηση της κατεύθυνσης που θέλουμε να κινηθεί η ελληνική οικονομία. ..
Δεύτερο πρόβλημα είναι το πρόβλημα της γραφειοκρατίας. Λύνεται διά της υπερσυγκέντρωσης της γραφειοκρατίας σε ένα πρόσωπο και σε ένα σημείο. Φαντάζεστε και φαντάζομαι ότι, όταν έχεις ένα πρόβλημα γραφειοκρατίας, το λύνεις μεταρρυθμίζοντας τη γραφειοκρατία, όχι μεταφέροντας τη γραφειοκρατία, που έχεις  σε πολλά σημεία, σε ένα. Αυτός δεν είναι τρόπος επίλυσης.
 Όλοι αναγνωρίζουμε ότι υπάρχει ένα πρόβλημα γραφειοκρατίας, υπάρχει και ένα πρόβλημα διαφάνειας και υπάρχουν και δεκάδες παθογένειες στη δημόσια διοίκηση. Καμμία αλλαγή στη δημόσια διοίκηση δεν φέρνει αυτού του τύπου το νομοσχέδιο. Απλώς λέει «ελάτε όλοι στο Υπουργείο Ανάπτυξης. Ο «υπερ-Υπουργός» Ανάπτυξης θα έχει και Τμήμα Περιβάλλοντος και Τμήμα Αρχαιολογίας –συναρμοδιότητες άλλων Υπουργείων- και τμήμα το ένα και τμήμα το άλλο και αυτό θα λύσει το πρόβλημα.
Είναι αυτός τρόπος επίλυσης του προβλήματος; Όχι. Είναι το κατάλληλο σημείο για να κάνουμε και να διευκολύνουμε τις επενδύσεις η υπερσυγκέντρωση σε ένα σημείο. Μήπως θα έπρεπε να σκεφτούμε πιο αποκεντρωμένα συστήματα διαχείρισης και επίλυσης αυτού του προβλήματος;
…..
ΠΡΟΕΔΡΕΥΩΝ (Ιωάννης Τραγάκης): Και εμείς ευχαριστούμε, κύριε συνάδελφε.
Το λόγο έχει ο Ειδικός Αγορητής του ΠΑΣΟΚ κ. Κεγκέρογλου για δεκαπέντε λεπτά.
ΒΑΣΙΛΕΙΟΣ ΚΕΓΚΕΡΟΓΛΟΥ: ………….

Το λόγο έχει η ειδική αγορήτρια των Ανεξαρτήτων Ελλήνων, κ. Μακρή.
ΡΑΧΗΛ ΜΑΚΡΗ: Ευχαριστώ, κύριε Πρόεδρε.
Κύριε Υπουργέ, κυρίες και κύριοι συνάδελφοι, το υπό συζήτηση νομοσχέδιο τιτλοφορείται «Διαμόρφωση φιλικού αναπτυξιακού περιβάλλοντος για τις στρατηγικές και ιδιωτικές επενδύσεις και άλλες διατάξεις».
………………………………
Στο άρθρο 5 του νομοσχεδίου επιτίθεστε με τρόπο βάρβαρο τόσο κατά της Εκκλησίας της Ελλάδος όσο και κατά της αρχαιολογικής κληρονομιάς της χώρας. Αναλυτικότερα, στην παράγραφο 2 τσιμεντοποιείτε τα αρχαιολογικά ευρήματα κατά παρέκκλιση των κείμενων διατάξεων. Ειδικότερα, για την παράγραφο 4, η οποία για εμάς είναι αντισυνταγματική και νομικά απαράδεκτη, θα καταθέσουμε στην κατ’ άρθρο συζήτηση αύριο και αίτηση αντισυνταγματικότητας, γιατί εδώ δεν είναι μόνο αντισυνταγματική, αλλά αντιστρατεύεται και στο δημόσιο συμφέρον.
…..
ΠΡΟΕΔΡΕΥΩΝ (Ιωάννης Τραγάκης): Σας ευχαριστούμε πολύ, κυρία συνάδελφε.

ΠΡΟΕΔΡΕΥΩΝ (Ιωάννης Τραγάκης): Η κ. Ξηροτύρη έχει το λόγο.
ΑΣΗΜΙΝΑ ΞΗΡΟΤΥΡΗ-ΑΙΚΑΤΕΡΙΝΑΡΗ: Ευχαριστώ, κύριε Πρόεδρε.
Κύριε Υπουργέ, κύριοι συνάδελφοι, το σχέδιο νόμου που συζητάμε σήμερα αποτελείται από τέσσερα μέρη, καθένα από τα οποία θα μπορούσε κανείς να πει ότι θα έπρεπε να αποτελεί ξεχωριστό σχέδιο νόμου.
…..
Επιπλέον, με το άρθρο 5 εισάγεται ο θεσμός των Ειδικών Σχεδίων Χωρικής Ανάπτυξης Στρατηγικών Επενδύσεων, ΕΣΧΑΣΕ, στα οποία δίνεται, κατόπιν αιτήματος των επενδυτών, και έγκριση από τη Διυπουργική Επιτροπή να καταρτίζονται και να διέπουν τις στρατηγικές επενδύσεις, αναλογικά με την εφαρμογή των διατάξεων περί ΕΣΧΑΔΑ. Τα ΕΣΧΑΣΕ αφορούν ακίνητα σε περιοχές εντός και εκτός σχεδίου, στα οποία περιλαμβάνονται κανόνες χωροθέτησης, περιορισμοί και όροι δόμησης, χρήσεις γης, διαφορετικοί από τους ισχύοντες στην περιοχή και ευτυχώς εγκρίνονται με προεδρικά διατάγματα. Οι ρυθμίσεις αυτές μπορούν να εφαρμοστούν και στην ακίνητη περιουσία της Εκκλησίας.
Επισημάναμε με έμφαση στην Επιτροπή ότι ο χωροταξικός σχεδιασμός πρέπει να εναρμονίζει τις αναπτυξιακές πρωτοβουλίες και στην κατεύθυνση αυτή καταθέσαμε σημαντικές τροπολογίες και αρκετές έγιναν αποδεκτές. Και αναμένουμε κι άλλες να γίνουν.……
Θα τελειώσω, κύριοι Υπουργοί, με μία αναφορά μου στις τέσσερις τροπολογίες που κατατέθηκαν την Παρασκευή το απόγευμα. Για μία ακόμη φορά κατατίθενται πολύ σοβαρές τροπολογίες, που η καθεμία θα μπορούσε να είναι ένα ξεχωριστό νομοσχέδιο, την τελευταία στιγμή. Δεν θα συμφωνήσουμε, λοιπόν, με τις τροπολογίες που αφορούν όλη τη διαδικασία για την Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας. Αυτό πρέπει να το συζητήσουμε. Δεν μπορούμε να συζητήσουμε με αυτόν τον τρόπο σε ένα νομοσχέδιο με εξήντα πέντε άρθρα. Δεν μπορούμε να συμφωνήσουμε, βέβαια, για τις ρυθμίσεις που αφορούν και αλλαγές στη Διεύθυνση Οικοδομικών και Κτιριακών Κανονισμών του ΥΠΕΚΑ για απευθείας άδειες για κτίρια άνω των 30.000 τετραγωνικών, για επέκταση, ότι οποιαδήποτε ακίνητα της Εκκλησίας θα θεωρούνται στρατηγικές επενδύσεις, για αύξηση του συντελεστή δόμησης, κλπ. Πρόκειται για τροπολογίες πάρα πολύ μεγάλες και δεν έχουν καμία σχέση με την πάρα πολύ ορθή διαδικασία που ακολούθησε μέχρι τώρα το Υπουργείο γι’ αυτόν τον αναπτυξιακό νόμο. Τον συζητήσαμε δύο μήνες στη διαβούλευση, τον συζητήσαμε με μεγάλη άνεση στην Επιτροπή και δεν είναι δυνατόν να συζητήσουμε τροπολογίες, που είναι σχεδόν το μισό σχέδιο νόμου, με αυτήν εδώ τη διαδικασία.
Ευχαριστώ.
ΠΡΟΕΔΡΕΥΩΝ (Λεωνίδας Γρηγοράκος): Το λόγο έχει ο κ. Καραθανασόπουλος.

ΝΙΚΟΛΑΟΣ ΚΑΡΑΘΑΝΑΣΟΠΟΥΛΟΣ: Ευχαριστώ πολύ, κύριε Πρόεδρε.
………………..
Διαμορφώνετε το ΕΣΧΑΣΕ, δηλαδή τα Ειδικά Χωροταξικά Σχέδια για τις Στρατηγικές Επενδύσεις που είχατε κάνει ο ίδιος, κατά παράβαση ακόμα και των δικών σας κανόνων. Όσον αφορά τη χρήση γης, την αλλαγή χρήσης γης, τους πολεοδομικούς όρους, αυξάνετε προκλητικά σκανδαλωδώς τους συντελεστές δόμησης. Διαθέτετε τη γη υψηλής παραγωγικότητας, όχι για την ικανοποίηση των διατροφικών αναγκών, αλλά για τις στρατηγικές επενδύσεις αυτού του χαρακτήρα.
Προχωράτε σε προκαταβολή 100% της συνολικής επιχορήγησης από την αρχή και βεβαίως προχωράτε σε μια σειρά επιμέρους μεταρρυθμίσεων, όπως είναι η δυνατότητα μετεγκατάστασης, επαναχωροθέτησης, πώλησης της άδειας για τις Ανανεώσιμες Πηγές Ενέργειας.
Διαμορφώνετε νέες προϋποθέσεις στο παραθαλάσσιο μέτωπο για να διευκολυνθεί η δράση των επιχειρηματικών ομίλων για την αξιοποίησή του. Δίνετε τη δυνατότητα στην Εκκλησία να αξιοποιήσει επιχειρηματικά την ακίνητη περιουσία είτε είναι δική της είτε δεν είναι, είτε είναι διεκδικούμενη ακόμα. Προχωράτε μ’ αυτό τον τρόπο και στο έγκλημα των φωτοβολταϊκών στην Πεντέλη, που πασχίζει η Μονή Πεντέλης να το προχωρήσει. ….


Εισερχόμαστε στον κατάλογο των αγορητών. Ο κ. Ευάγγελος Αποστόλου έχει το λόγο.
ΕΥΑΓΓΕΛΟΣ ΑΠΟΣΤΟΛΟΥ: Κύριε Υπουργέ, κύριοι συνάδελφοι, με το νομοσχέδιο που συζητάμε εισάγετε την παράκαμψη κάθε θεσμικής διαδικασίας στην αναζήτηση της ανάπτυξης. Δηλαδή, με άλλα λόγια, έχετε ανακηρύξει ως τοτέμ την οποιαδήποτε επένδυση θέλει να πατήσει το πόδι της στη χώρα μας.
Μεθοδεύετε, κύριε Υπουργέ, ακόμη και το ξήλωμα της προστασίας των προστατευόμενων περιοχών για τη διαμόρφωση, όπως λέτε, φιλικού περιβάλλοντος για τις στρατηγικές επενδύσεις και αυτό όταν έχει περάσει μόνο ένας χρόνος από την ψήφιση ανάλογου νόμου, του 3908/2012 και βέβαια, δυο χρόνια από το ν. 3894, που εισήγαγε τις διαδικασίες fast track στις επενδύσεις.
Δημιουργείτε ταυτόχρονα ένα νομικό πλαίσιο για την παραχώρηση γης και ακίνητης περιουσίας του δημοσίου σε επενδυτές προς εκμετάλλευση, όταν δεν γνωρίζετε πόση και πού είναι η δημόσια γη, όταν στη χώρα μας η διαδικασία κατάρτισης του Εθνικού Κτηματολογίου έχει αναδείξει εκατοντάδες χιλιάδες καταπατημένα στρέμματα και άλλα τόσα ως αγνώστου ιδιοκτησίας.
Αλήθεια, πώς δίνετε τη δυνατότητα στην Εκκλησία να αξιοποιήσει τη γη που κατέχει, όταν ακόμη βρίσκεται σε εκκρεμότητα η σχετική διαδικασία; Αναγνωρίζετε, δηλαδή, εσείς σήμερα τα χρυσόβουλα, τα τάπια, όλα αυτά στα οποία στηρίζεται η Εκκλησία για την κατοχή της συγκεκριμένης περιουσίας; Ποιες θεσμοθετημένες μορφές και χρήσεις γης έχουν αυτές οι εκτάσεις που θέλετε εσείς να περάσουν στις ανώνυμες εταιρίες που δημιουργείτε, με στόχο να βγάλουν όλες αυτές τις εκτάσεις στο σφυρί;…………………
Καθιερώνετε, κύριε Υπουργέ, μία μόνο άδεια –μάλιστα τη λέτε και «πολυάδεια»- με βάση την οποία υλοποιούνται επενδύσεις. Προβλέπονται και ρυθμίσεις που δίνουν τη δυνατότητα στους υποψήφιους επενδυτές να αρχίζουν το έργο με μία απλή υπεύθυνη δήλωση που λέει ότι θα συμμορφωθούν εκ των υστέρων κατά τη διαδρομή εκτέλεσης του έργου με τις συγκεκριμένες δεσμεύσεις.
Ουσιαστικά όλα τα ζητήματα που έχουν σχέση με άδειες, με περιβαλλοντικές εγκρίσεις κ.λπ. τα αφήνετε στη διαδρομή. Όπως, επίσης, προβλέπετε και την εφαρμογή αρμοδιοτήτων περιβαλλοντικών και αρχαιολογικών αντίστοιχων Υπουργείων από τον Υπουργό Ανάπτυξης, όταν –λέει- η εξέταση δεν ολοκληρωθεί σε δύο μήνες.
 (Χειροκροτήματα από την πτέρυγα του ΣΥΡΙΖΑ/ΕΚΜ)

ΠΡΟΕΔΡΕΥΩΝ (Λεωνίδας Γρηγοράκος): Η κ. Μαρία Γιαννακάκη έχει το λόγο.

ΜΑΡΙΑ ΓΙΑΝΝΑΚΑΚΗ: Ευχαριστώ, κύριε Πρόεδρε.
Κύριοι Υπουργοί, κυρίες και κύριοι Βουλευτές, στην οικονομική κρίση μοναδική απάντηση είναι η μεγέθυνση και η ανάπτυξη, με γνώμονα πάντα το δημόσιο συμφέρον και την προστασία του περιβάλλοντος.
Η επανεκκίνηση της οικονομίας δεν μπορεί να επιτευχθεί μέσω ευχών. Θα επιτευχθεί μέσω ενός μείγματος μέτρων που θα δημιουργήσει ένα φιλικό περιβάλλον για στρατηγικές επενδύσεις, με ποσοτική και ποιοτική συμβολή τόσο στην εισροή πραγματικών κεφαλαίων, όσο και στη δημιουργία εξειδικευμένων θέσεων εργασίας. Με την επέκταση του θεσμικού πλαισίου, τη δημιουργία «Υπηρεσίας Μίας Στάσης» για αδειοδοτικά θέματα στο πλαίσιο της Κεντρικής Διοίκησης, διευκολύνονται οι επενδύσεις που αναδιαμορφώνουν τη θέση της χώρας στον οικονομικό χάρτη.
Με το παρόν νομοσχέδιο θεσμοθετούνται τα Ειδικά Σχέδια Χωρικής Ανάπτυξης Στρατηγικών Επενδύσεων, ένα νέο ειδικό χωροταξικό πλαίσιο για τη χωροθέτηση των ιδιωτικών ακινήτων. Μ’ αυτά θα υπάρξει δυνατότητα έκδοσης Προεδρικών Διαταγμάτων για το χωροταξικό προσδιορισμό, την επενδυτική ταυτότητα, τη χρήση γης, τη χωροθέτηση και την παραχώρηση αιγιαλού και παραλίας για τις στρατηγικές επενδύσεις. Όμως, θα πρέπει να διασφαλίζεται η προστασία του περιβάλλοντος, η αειφορία, η προστασία των αρχαιολογικών χώρων και των ευρημάτων, καθώς και η σύνδεση των επενδύσεων με τον κοινωνικό και αστικό ιστό.
ΠΡΟΕΔΡΕΥΩΝ (Λεωνίδας Γρηγοράκος):  Το λόγο έχει ο κ. Χρήστος Κατσώτης.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΚΑΤΣΩΤΗΣ: Ευχαριστώ, κύριε Πρόεδρε.
Το σχέδιο νόμου της Συγκυβέρνησης Νέας Δημοκρατίας, ΠΑΣΟΚ και ΔΗΜΑΡ έρχεται να ικανοποιήσει την ανάγκη του μεγάλου κεφαλαίου για νέους δρόμους κερδοφορίας. Παραχωρείτε ήλιο, γη, νερό, ουρανό. Γη και ύδωρ που λέει ο λαός μας.
Τι λέτε για να δικαιολογήσετε αυτό το εργαλείο που διαμορφώνετε για το κεφάλαιο; Προβάλλετε τα αποτελέσματα της καπιταλιστικής κρίσης, την ανεργία, τη φτώχεια, την εξαθλίωση του λαού, για να δικαιολογήσετε τον οδοστρωτήρα που βάζετε να περάσει πάνω από το συμφέροντα των εργαζομένων, του λαού.
Το ερώτημα είναι ανάπτυξη για ποιον; Για τα μονοπώλια ή για τον λαό; Εμείς σε αντίθεση με όλα τα άλλα κόμματα που με διαφορές, βέβαια, λένε ότι τα μονοπώλια θα κάνουν κουμάντο, απαντάμε ανάπτυξη για το λαό, με κοινωνικοποίηση των μέσων παραγωγής, με μονομερή διαγραφή του χρέους, με αποδέσμευση από την Ευρωπαϊκή Ένωση και με την εξουσία στα χέρια της εργατικής τάξης και των συμμάχων τους.
Αυτό το νομοσχέδιο χωρίς δισταγμούς, καταργεί κάθε ρύθμιση που όπως λέτε «εμποδίζει τις επενδύσεις». Την ονομάζετε «γραφειοκρατία, αγκυλώσεις» κλπ.
Ο Ειδικός Αγορητής του ΚΚΕ, ο σύντροφος Νίκος Καραθανασόπουλος, αναφέρθηκε εκτενώς στις κύριες πλευρές του σχεδίου νόμου. . ……….
Ένα άλλο θέμα που θέλω να θίξω, κυρίες και κύριοι συνάδελφοι, αφορά την τεράστια έκταση του Πεντελικού Όρους, που κατά τα άλλα είναι προστατευόμενη έκταση, καθώς είναι μια έκταση δημόσια και δασική την οποία διεκδικεί η Μονή της Πεντέλης. Το σχέδιο της επένδυσης σ’ αυτήν την περιοχή είναι ύψους 1 δισεκατομμυρίου ευρώ σε έκταση δεκαέξι χιλιάδων πεντακοσίων στρεμμάτων.
Στο σημείο αυτό, θα πρέπει να τονίσουμε ότι αυτή η έκταση έχει κηρυχθεί αναδασωτέα, κάτι που γνωρίζετε πολύ καλά. Σ’ αυτήν την έκταση θα αναπτυχθεί το φωτοβολταϊκό πάρκο ισχύος 300 MW, το οποίο θα αποτελείται από τρεισήμισι χιλιάδες στρέμματα καθρέπτες. Μάλιστα, για να κάμψουν την αντίθεση σ’ αυτό το έγκλημα, λένε ότι τα υπόλοιπα δεκατρείς χιλιάδες στρέμματα –στα ενδιάμεσα, δηλαδή, από τους καθρέπτες- θα φυτευτούν με δέντρα. Παραδίδετε και εδώ βορά χιλιάδες στρέμματα του Πεντελικού Όρους στις επιχειρηματικές ορέξεις. Αποδίδετε τις διεκδικούμενες εκτάσεις στη Μονή Πεντέλης για ιερή μπίζνα. Και αυτή βέβαια για φωτοβολταϊκά. Έχετε βγει στη γύρα και διαφημίζετε το φιλικό περιβάλλον που έχετε διαμορφώσει.

……..
ΘΕΟΦΙΛΟΣ ΛΕΟΝΤΑΡΙΔΗΣ: Κυρίες και κύριοι συνάδελφοι, με δεδομένη την οικονομική κρίση στην οποία βρίσκεται η χώρα, είναι αναγκαία η δημιουργία φιλικού αναπτυξιακού περιβάλλοντος για την προσέλκυση επενδύσεων, την τόνωση της επιχειρηματικής δραστηριότητας που θα συντελέσει ως μοχλός ανάπτυξης στη συνολική προσπάθεια ανάκαμψης της οικονομίας μας και στην αντιμετώπιση της ανεργίας. …..
Η νέα φιλοσοφία για την ανάπτυξη έχει δύο βασικούς πυλώνες: Περιορισμός της γραφειοκρατίας και αύξηση της εμβέλειας του αναπτυξιακού και fast track, έτσι ώστε να χωρέσουν όσο το δυνατόν περισσότερες επενδύσεις.
Βασικό εργαλείο για τη γρήγορη αδειοδότηση στρατηγικών επενδύσεων είναι η θέσπιση των ειδικών σχεδίων χορικής ανάπτυξης στρατηγικών επενδύσεων. Το ΕΣΧΑΣ επιτρέπει την έκδοση Προεδρικών Διαταγμάτων για το χοροταξικό προσδιορισμό, την επενδυτική ταυτότητα, τη χρήση γης, τη χωροθέτηση και παραχώρηση αιγιαλού και παραλίας. Χρήση των ρυθμίσεων αυτών μπορεί να κάνει και η εκκλησία για την πραγματοποίηση στρατηγικών επενδύσεων σε ακίνητη περιουσία  της.
….
Ο Υπουργός κ. Κωνσταντίνος Χατζηδάκης έχει το λόγο για δεκαοκτώ λεπτά.
 ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΧΑΤΖΗΔΑΚΗΣ (Υπουργός Ανάπτυξης, Ανταγωνιστικότητας, Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων): Κύριε Πρόεδρε, κυρίες και κύριοι συνάδελφοι, πέρα από το ομόθυμο χειροκρότημα για τους μαθητές, φαντάζομαι ότι υπάρχει και ομόθυμη αντίληψη στην Αίθουσα για το ότι η ανάπτυξη, ιδιαίτερα σε αυτή την κρίσιμη φάση, είναι το μεγάλο ζητούμενο. Όμως, η ανάπτυξη δεν διατάσσεται, ούτε είναι θέμα καλών προθέσεων, ούτε θέμα ευχών και προσευχών, αλλά συγκεκριμένων πολιτικών. Και θέλω να ξεκινήσω την τοποθέτησή μου με δύο βασικές παραδοχές που πρέπει να κάνουμε, έτσι ώστε να μην βάλουμε το κάρο μπροστά από το άλογο και να καταλήξουμε σε ανορθόδοξα σχήματα τα οποία δεν θα οδηγήσουν πουθενά.
…….
Θα μου επιτρέψετε τώρα, κυρίες και κύριοι συνάδελφοι, να κάνω μερικές παρατηρήσεις για επιμέρους διατάξεις του νομοσχεδίου, που είτε συζητήθηκαν είτε δεν συζητήθηκαν, αλλά εγώ τις θεωρώ σημαντικές. Θα αναφερθώ σε τέσσερα-πέντε ζητήματα: στο πλαίσιο για τις στρατηγικές επενδύσεις, σε τροποποιήσεις του υφιστάμενου επενδυτικού νόμου, στο νομικό πλαίσιο για τα υδατοδρόμια, στο παραλιακό μέτωπο της Αττικής, στα περιφερειακά αεροδρόμια και στις παρεμβάσεις που κάνουμε στο ΕΣΠΑ με τις τροπολογίες που κατατίθενται.
Ως προς τις στρατηγικές επενδύσεις: Πρέπει να υπογραμμίσουμε ακόμα μια φορά πως κάνουμε κάτι αυτονόητο μεν, αλλά που δεν υπήρχε μέχρι τώρα. Δημιουργούμε με τη Γενική Διεύθυνση Στρατηγικών Επενδύσεων μία κεντρική αδειοδοτική αρχή, στην οποία μαζεύονται οι υπάλληλοι όλων των συναρμόδιων Υπουργείων για να μην χάνουμε χρόνο. Αυτό το έλεγε σχεδόν κάθε υποψήφιος επενδυτής που ασχολείτο με το ελληνικό Δημόσιο. Δεν το κάναμε τόσο καιρό. Αλλά προσέξτε: Το Δημόσιο δεν υπάρχει για να υπηρετεί τον εαυτό του. Το Δημόσιο υπάρχει για να υπηρετεί την ανάπτυξη και τους Έλληνες πολίτες. Αυτό, λοιπόν, το αυτονόητο τώρα νομοθετείται.
Επίσης, λαμβάνοντας υπόψη τις καθυστερήσεις, που μέχρι τώρα έχουν καταγραφεί, σε περίπτωση υπέρβασης των προθεσμιών του νόμου δίνεται η δυνατότητα έκδοσης άδειας εγκατάστασης και λειτουργίας για τις στρατηγικές επενδύσεις από τον Υπουργό. Αν καθυστερεί η δημόσια διοίκηση, τέλος χρόνου. Ο νόμος θέτει τις προθεσμίες. Από κει και πέρα, θα υπάρχει αδειοδότηση, όπως γίνεται σε πολλές άλλες χώρες, τηρουμένων βεβαίως των διατάξεων της κείμενης περιβαλλοντικής πολεοδομικής νομοθεσίας και των ειδικών καθεστώτων. Πρέπει, όμως, να βάλουμε μία διαχωριστική γραμμή με το κακό παρελθόν.
Διευρύνουμε, επίσης, το θεσμό των ΕΣΧΑΔΑ, των Ειδικών Σχεδίων Χωρικής Ανάπτυξης για το Δημόσιο και στον ιδιωτικό τομέα, έτσι ώστε αν υπάρχουν μεγάλες στρατηγικές επενδύσεις από πλευράς πολεοδομικής ή για διευκόλυνση, η οποία υπάρχει για το δημόσιο όταν θέλει να κάνει τέτοιου είδους επενδύσεις, να γίνεται και για τον ιδιωτικό τομέα.
Να αναφέρω κάτι άσχετο με το συγκεκριμένο θέμα, που πρέπει όμως να σχολιαστεί από τη δική μου πλευρά: Άκουσα κάποιες παρατηρήσεις για την Εκκλησία, ότι δηλαδή γίνεται κάποια ευνοϊκή μεταχείριση της Εκκλησίας. Ποια είναι η ευνοϊκή μεταχείριση της Εκκλησίας; Ότι δίνουμε τη δυνατότητα στην Εκκλησία της Ελλάδος και της Κρήτης για ακίνητα, που της ανήκουν, να τα αναπτύξει; Τι πρέπει να κάνουμε; Να ακούσω την αντιπρόταση. Δεν μιλάμε για αβέβαιο ιδιοκτησιακό καθεστώς. Και γι’ αυτό το λόγο, για να μην υπάρχει καμία διαφωνία και καμία ένσταση, τροποποιήσαμε και την αρχική διάταξη. Θα σας παρακαλούσα, εάν υπάρχει κάποια ένσταση, να τεκμηριωθεί, όχι όμως με το φαντασιακό μας, αλλά με βάση το κείμενο που έχουμε μπροστά μας. Το ίδιο, βεβαίως, ισχύει και ως προς την τήρηση των κανόνων του περιβάλλοντος. Ό,τι ισχύει για τον όποιο επενδυτή, αυτό ισχύει και για την Εκκλησία.
Περνάω στις τροποποιήσεις του επενδυτικού νόμου. Θέλω να σταθώ σε δύο. Γίνονται και άλλα, αλλά δεν έχω το χρόνο να τα αναπτύξω όλα.….
…..

Το λόγο έχει ο Υφυπουργός Ανάπτυξης, Ανταγωνιστικότητας, Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων κ. Μηταράκης για εννέα λεπτά.
 ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ ΜΗΤΑΡΑΚΗΣ (Υφυπουργός Ανάπτυξης, Ανταγωνιστικότητας, Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων): ……
Ακούστηκαν και πάρα πολλά πράγματα που δεν ισχύουν, όπως –παραδείγματος χάριν- ότι στις μεγάλες επενδύσεις θα ισχύει διαφορετική νομοθεσία, περιβαλλοντική νομοθεσία. Η εργασιακή νομοθεσία είναι απολύτως η ίδια. Αλλάζουν τα εργαλεία και οι διαδικασίες. Παραδείγματος χάριν, δημιουργείται ο θεσμός της πολυάδειας για να μπορούν σε ταχύτερο χρόνο με την ίδια κείμενη νομοθεσία εκτός περιβαλλοντικών να εκδοθούν οι σχετικές άδειες. Δημιουργούνται τα Ειδικά Σχέδια Χωρικής Ανάπτυξης Στρατηγικών Επενδύσεων, αντιγράφοντας ένα θεσμό που ήδη χρησιμοποιεί το ελληνικό δημόσιο για τη δικιά του ακίνητη περιουσία.
Το αντιλαμβανόμαστε όλοι και συμφωνώ με τα σχόλια που ακούστηκαν ότι δεν έχουμε ολοκληρώσει τον εθνικό χωροταξικό σχεδιασμό, αλλά δεν μπορούμε να περιμένουμε και χρόνια και να έχουμε 27% ανεργία μέχρι εμείς να είμαστε έτοιμοι. Για τις μεγάλες επενδύσεις θα είμαστε έτοιμοι από αύριο και αυτό είναι πάρα πολύ σημαντικό.
Ακούστηκαν, επί παραδείγματι, ανακρίβειες για το θέμα της αξιοποίησης της περιουσίας της Εκκλησίας και ακούω ότι και οι Ανεξάρτητοι Έλληνες θα θέσουν θέμα αντισυνταγματικότητας. Περιμένω με ιδιαίτερο ενδιαφέρον να διαβάσω τι μπορεί αυτή η αίτηση αντισυνταγματικότητας να περιλαμβάνει.
Λέω ότι ακούστηκαν πολλά πράγματα που δεν ισχύουν γιατί, πρώτον, αυτό το νομοσχέδιο δεν επηρεάζει ούτε θετικά ούτε αρνητικά, δεν ανακατεύεται σε ιδιοκτησιακά θέματα –επηρεάζει μόνο περιουσία που ανήκει στην Εκκλησία- και, δεύτερον, φυσικά η Εκκλησία θα πρέπει να ανταποκριθεί στους ίδιους ακριβώς περιβαλλοντικούς όρους για τα μεγάλα έργα, όπως οποιοσδήποτε άλλος επενδυτής.

ΠΡΟΕΔΡΕΥΩΝ (Χρήστος Μαρκογιαννάκης): Ευχαριστούμε, κύριε Υπουργέ. Το λόγο έχει η κυρία Χαρούλα Καφαντάρη.

ΧΑΡΟΥΛΑ ΚΑΦΑΝΤΑΡΗ: …..
Δεύτερον, όσον αφορά τις ΑΠΕ, θα αναφερθώ συγκεκριμένα, επειδή το εν λόγω σχέδιο νόμου διαχειρίζεται προνομιακά την εγκατάσταση των ΑΠΕ, αυτό το οποίο πάει να γίνει σήμερα στην Πεντέλη.
Αυτό που πάει να γίνει σήμερα στην Πεντέλη είναι ότι θα μπορεί η Εκκλησία να εγκαθιστά φωτοβολταϊκά πάρκα. Εκεί αναφέρεται η Εκκλησία σαν στρατηγικός επενδυτής, ανεξάρτητα αν είναι κύριος ή όχι. Ο κύριος Υπουργός γνωρίζει ότι η Εκκλησία δεν είναι κύριος στην Πεντέλη.
Αυτό είναι που πάει τώρα να εφαρμοστεί και να υλοποιηθεί -κάτι που απετράπη πέρυσι από τα κινήματα, την Τοπική Αυτοδιοίκηση, το ΣΥΡΙΖΑ και άλλες δυνάμεις- σε εκτάσεις μάλιστα που δεν ανήκουν στην Εκκλησία, σε εκτάσεις αναδασωτέες και μάλιστα με τη μεγάλη εκκρεμότητα του ν. 1811/88 -που το γνωρίζει νομίζω ο κύριος Υπουργός- όσον αφορά το ιδιοκτησιακό και τις υποχρεώσεις της Εκκλησίας για να αποδώσει τις εκτάσεις γύρω από τις 146 μονές.
Έχουμε καταθέσει και σχετική αναφορά στην οποία περιμένουμε απάντηση. Έχει κατατεθεί και στην Περιφέρεια από την Τοπική Αυτοδιοίκηση της περιοχής του Πεντελικού.
Να μην πω βέβαια για τις περιβαλλοντικές συνέπειες που θα υπάρχουν με τα τρεισήμισι χιλιάδες στρέμματα φωτοβολταϊκά, ούτε να πω για την αναδασωτέα έκταση που έχει καεί δύο φορές. Με βάση το Σύνταγμα, άρθρο 117, κάθε έκταση που καίγεται οφείλει να επανέλθει στην προτέρα κατάστασή της.
……..

ΠΡΟΕΔΡΕΥΩΝ (Ιωάννης Δραγασάκης): Έχει ζητήσει το λόγο ο κύριος Υπουργός για μία παρέμβαση. Κύριε ΥΠουργέ, έχετε το λόγο.
ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ ΜΗΤΑΡΑΚΗΣ (Υφυπουργός Ανάπτυξης, Ανταγωνιστικότητας, Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων): Κύριε Πρόεδρε, κυρίες και κύριοι συνάδελφοι, επί της ομιλίας της οποίας έγινε, θέλω απλώς να διευκρινίσω δύο πράγματα.
Ίσως η κ. Καφαντάρη δεν ήταν πριν εδώ, κατά τη διάρκεια της δικής μου ομιλίας, όταν μίλησα για το θέμα της αξιοποίησης της περιουσίας της Εκκλησίας ως στρατηγικού επενδυτή.
Είναι εμφανές και από την τροπολογία την οποία καταθέσαμε -και είναι στη διάθεση όλων των συναδέλφων- ότι αναφέρεται μόνο σε ακίνητα που ανήκουν στην Εκκλησία. Το υπό συζήτηση νομοσχέδιο δεν παρεμβαίνει ούτε θετικά ούτε αρνητικά σε οποιοδήποτε ιδιοκτησιακό θέμα εκκρεμεί υπό οποιαδήποτε άλλη διαδικασία. Δεν παίρνει θέση. Αναφέρεται σε ακίνητα που ήδη ανήκουν εκεί.
Κυρίες και κύριοι συνάδελφοι, σας θυμίζω ότι η περιβαλλοντική νομοθεσία, το Σύνταγμα που αναφέρατε πριν εννοείται ότι ισχύει για κάθε περίπτωση στρατηγικών επενδύσεων. Το λέω αυτό γιατί υπάρχει ο κίνδυνος να δημιουργηθούν παρανοήσεις και να ξεκινήσουμε μία συζήτηση που δεν ανταποκρίνεται στην πραγματικότητα.
……………….
Το λόγο έχει η κ. Θεοπεφτάτου για επτά λεπτά.
ΑΦΡΟΔΙΤΗ ΘΕΟΠΕΦΤΑΤΟΥ: …….
Πέμπτον, θα έπρεπε να καθιερώσουμε το δημόσιο έλεγχο των επενδύσεων τόσο κατά την υλοποίηση, όσο και κατά τη λειτουργία και έκτον, θα έπρεπε να καθιερώσουμε και να εξασφαλίσουμε διαφάνεια σε όλα τα στάδια και ίση μεταχείριση των επενδυτών.
Αντί όλων αυτών, τι κάνουμε; Χτίζουμε προνομιακές εξαιρέσεις και παρεκκλίσεις κατά το δοκούν πάνω σε ένα διαπιστωμένα προβληματικό και αγκυλωμένο σύστημα και δεν μένει παρά να αναμείνουμε τα ανάλογα αποτελέσματα και μάλιστα, στο όνομα της ανάπτυξης.
Πώς προχωράμε; Θεωρώντας ότι για τη γραφειοκρατία φταίνε αποκλειστικά οι υπηρεσίες και οι υπάλληλοι που τις στελεχώνουν.
Η άποψή μας είναι ότι η ασυνάρτητη πολυνομία, η συστηματική αλληλοεπικάλυψη αρμοδιοτήτων, η διαχρονική έλλειψη συντονισμού μεταξύ των Υπουργείων και των θεσμικών φορέων και η έλλειψη ουσιαστικού ελέγχου στη δημόσια διοίκηση γεννούν τη γραφειοκρατία, η οποία με τη σειρά της επιφέρει τις μικρές και μεγάλες διαπλοκές, τη μικρή και μεγάλη διαφθορά. Εν τέλει, η γραφειοκρατία είναι πολιτική επιλογή.
Από την ήδη φυλλορροούσα δημόσια διοίκηση μετά την εφεδρεία ή την υποχρεωτική συνταξιοδότηση εξαιτίας της, που απομακρύνθηκαν ως δια μιας όλα τα έμπειρα στελέχη, έρχεται η διαθεσιμότητα και απογυμνώνει στην κυριολεξία τις δημόσιες υπηρεσίες.
Μέσα, λοιπόν, σε αυτές τις συνθήκες συγκροτείται μία υπερ-υπηρεσία για την έκδοση της πολυάδειας με τη μέθοδο της μιας στάσης. Στη Γενική Γραμματεία Στρατηγικών και Ιδιωτικών Επενδύσεων προβλέπεται η σύσταση της Διεύθυνσης Αδειοδοτήσεων με τα Τμήματα της Πολεοδομίας, Περιβαλλοντικών Όρων, Δασών, Αιγιαλού και Παραλίας και Αρχαιολογικών Αδειών. Προς τούτο, αποσπώνται εβδομήντα υπάλληλοι, από τους οποίους το 90% είναι διπλωματούχοι ή πτυχιούχοι, οι οποίοι θα πρέπει να διεκπεραιώσουν τα καθήκοντά τους, χωρίς όμως τους ισχύοντες νόμους. Μόνο με τις διατάξεις του αιγιαλού για την παραχώρηση της χρήσης και την κατασκευή έργων απαιτούνται πάνω από δέκα εγκρίσεις φορέων, με σημαντικότερη αυτή του Γενικού Επιτελείου Ναυτικού.
Έχει υπ’ όψιν ο κύριος Υπουργός ότι υπάρχουν περιοχές αιγιαλού οι οποίες είναι αποτρεπτικές για οποιαδήποτε έργα για λόγους εθνικής άμυνας και ασφάλειας; Αντίστοιχα, υπάρχουν περιοχές από άποψης αρχαιοτήτων, δασικών εκτάσεων, περιβάλλοντος κ.λπ. Είναι διατεθειμένη η συγκεκριμένη υπερ-υπηρεσία και ο ίδιος ο Υπουργός να υπερκεράσει όλα αυτά τα «εμπόδια» μέσα σε ένα μήνα; Δεν θα είναι έωλες οι αποφάσεις και νομικά τρωτές σε ενδεχόμενες προσφυγές;
Στην προβλεπόμενη διαδικασία ο επενδυτής ξεκινά την επένδυση με μία απλή δήλωσή του ότι πληρούνται οι προϋποθέσεις της έκδοσης των επιμέρους εγκρίσεων. Τι γίνεται σε περιπτώσεις που δεν θα πληρούνται οι προϋποθέσεις; Ακόμη, δεν προσδιορίζεται στο παρόν νομοσχέδιο ο τρόπος ελέγχου των κατασκευών που θα εκτελούνται με την πολυάδεια. Συνηθίζεται παράλληλα με τις διατάξεις αδειοδότησης, να καθορίζεται και διαδικασία ελέγχου, ο οποίος έλεγχος γίνεται συνήθως από την αδειοδοτούσα αρχή. Πώς θα γίνεται έλεγχος, αφού οι κατά νόμο αρμόδιες υπηρεσίες παρακάμπτονται και το πολύ-πολύ να έχουν γνωμοδοτικό χαρακτήρα; Τι θα γίνεται, όταν η παραπάνω πολυάδεια δεν τηρείται ως προς τους όρους που χορηγήθηκε; Θα επιβάλλονται κυρώσεις;
Κατ’ αναλογία του ν. 4092 για τα ΕΣΧΑΔΑ που αφορούν στη δημόσια ακίνητη περιουσία, ορίζονται τα ΕΣΧΑΣΕ που καταρτίζονται ερήμην του σχεδιασμού στην ευρύτερη περιοχή κατά παρέκκλιση κάθε θεσμικής διασφάλισης, είτε αυτό είναι όροι και περιορισμοί δόμησης, είτε σχέδια χρήσεων γης, είτε όροι προστασίας περιβάλλοντος, μνημείων, κλπ. Αντίθετα, ο σχεδιασμός γίνεται ως ένα ασύστατο συνονθύλευμα από χωροθετήσεις, σύμφωνα με τις επιθυμίες ορισμένων ιδιωτών.
Το προτεινόμενο είναι ένα νομοσχέδιο που καταργεί πρακτικά το δημόσιο έλεγχο, χωρίς χωρικό πρόσημο, αλλά με απόρρητο συχνά φωτογραφικό χωρικό περιεχόμενο, που αφορά σε συγκεκριμένους υποψήφιους πελάτες. Όμως, οι αναπτυξιακές επενδύσεις δεν μπορεί να λειτουργήσουν αποδοτικά, όταν είναι αποκομμένες από το οικονομικό και κοινωνικό περιβάλλον.
Έτσι, το συγκεκριμένο αναπτυξιακό όραμα είναι καταδικασμένο όχι μόνο να ματαιωθεί από την ίδια την κοινωνία, αλλά να περιφρονηθεί από τους σοβαρούς επενδυτές και, αν δεν καταργηθεί στο ενδιάμεσο, να καταρρεύσει εν τέλει από τις ίδιες του τις επιλογές.Ευχαριστώ.
(Χειροκροτήματα από την πτέρυγα του ΣΥΡΙΖΑ/ΕΚΜ)
……
ΠΡΟΕΔΡΕΥΩΝ (Ιωάννης Δραγασάκης):  Βεβαίως μπορείτε, διότι είστε σύντομος, κύριε Υπουργέ, κι έτσι μας διευκολύνετε κι εμάς.
ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ ΜΗΤΑΡΑΚΗΣ (Υφυπουργός Ανάπτυξης, Ανταγωνιστικότητας, Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων): Ευχαριστώ πάρα πολύ.
Κύριε συνάδελφε, για δύο θέματα που θέσατε θα ήθελα να δώσω πολύ σύντομες απαντήσεις.
Καταρχήν η εταιρεία «Επενδύστε στην Ελλάδα» και η Γενική Γραμματεία Στρατηγικών Επενδύσεων θα έχουν την εξής σχέση: Η εταιρεία θα είναι αυτή που θα έχει την ευθύνη για την προσέλκυση επενδύσεων και για τη σχέση με τον επενδυτή. Τη σχέση με το κράτος την αναλαμβάνει η Γενική Γραμματεία Στρατηγικών Επενδύσεων, που θα είναι ο μόνος φορέας του κράτους, ο οποίος πλέον θα διαχειρίζεται για λογαριασμό της «Invest in Greece» και των επενδυτών που έχει προσελκύσει η «Invest in Greece» την αδειοδοτική διαδικασία. Η διασύνδεση λοιπόν του ιδιωτικού και του δημόσιου τομέα γίνεται εντός του περιβάλλοντος του Υπουργείου Ανάπτυξης και αυτό βελτιστοποιεί τις συνέργιες και το αποτέλεσμα.
Σχετικά με τις θέσεις εργασίας, πρώτον, υπογράψαμε πριν από σύντομο χρονικό διάστημα Υπουργική απόφαση για τον έλεγχο των μακροχρόνιων υποχρεώσεων των εταιρειών που στηρίχθηκαν με τον αναπτυξιακό νόμο. Ελέγχουμε πλέον με συγκεκριμένο μηχανισμό ότι πράγματι τηρούν τις θέσεις εργασίας που προβλέπεται και σε αντίθετη περίπτωση επιβάλλουμε τα νόμιμα πρόστιμα. 
Ως προς τις στρατηγικές επενδύσεις αποδεχθήκαμε μία τροπολογία της ΔΗΜΑΡ η οποία ήταν στη σωστή κατεύθυνση και το αυτοτελές Γραφείο Επιθεώρησης Ιδιωτικών Επενδύσεων θα έχει και την αρμοδιότητα να ελέγχει ότι οι στρατηγικές επενδύσεις που εντάχθηκαν στη διαδικασία του fast track πράγματι δημιουργούν και τηρούν τις θέσεις εργασίας που υποσχέθηκαν.
Ευχαριστώ.

ΠΡΟΕΔΡΕΥΩΝ (Ιωάννης Δραγασάκης): Με τη συναίνεση του Σώματος και ώρα 19.16΄ λύεται η συνεδρίαση για αύριο, ημέρα Πέμπτη 4 Απριλίου 2013 και ώρα 9.30΄, με αντικείμενο εργασιών του Σώματος: α) κοινοβουλευτικό έλεγχο, συζήτηση επίκαιρων ερωτήσεων και β) νομοθετική εργασία, συνέχιση της συζήτησης επί των άρθρων και των τροπολογιών του σχεδίου νόμου του Υπουργείου Ανάπτυξης, Ανταγωνιστικότητας, Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων «Διαμόρφωση φιλικού αναπτυξιακού περιβάλλοντος για τις στρατηγικές και ιδιωτικές επενδύσεις και άλλες διατάξεις».
Ο ΠΡΟΕΔΡΟΣ                                                        ΟΙ ΓΡΑΜΜΑΤΕΙΣ 

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.