Πρώην Δήμαρχος Μελισσίων
Γενικός Γραμματέας Δήμου Μεταμόρφωσης

Τρίτη 19 Φεβρουαρίου 2013

Κατατέθηκε από την αντιπολίτευση αίτημα για σύγκληση του Δημοτικού Συμβουλίου για λήψη αποφάσεων με στόχο τη διασφάλιση του Ο.Τ. 196 για τις ανάγκες του 1ου Δημοτικού Σχολείου Μελισσίων

Κατατέθηκε σήμερα 19/2/2013 από 13 δημοτικούς συμβούλους της αντιπολίτευσης (συνδυασμοί Πεντέλη στο Ύψος της, Ανθρώπινη Πολιτεία, Πεντέλη Εν Δράσει και ανεξάρτητοι σύμβουλοι Λεωνίδας Λάζος και Βασίλης Λάζος) αίτημα για σύγκληση Δημοτικού Συμβουλίου με θέμα τη διασφάλιση του Ο.Τ. 196 για τις ανάγκες του 1ου Δημοτικού Σχολείου Μελισσίων.

Η αναγκαιότητα άμεσης σύγκλησης του Δημοτικού Συμβουλίου προκύπτει από το γεγονός ότι η προηγούμενη απόφαση του Δημοτικού Συμβουλίου που είχε ληφθεί για το θέμα αυτό τον Απρίλιο του 2012 είναι ελλιπής και πρέπει να συμπληρωθεί προκειμένου να διασφαλιστεί ο συγκεκριμένος χώρος για τις ανάγκες του 1ου Δημοτικού Συμβουλίου.

Σάββατο 16 Φεβρουαρίου 2013

"'Έφυγε" ο πρώην Πρόεδρος της Κοινότητας Νέας Πεντέλης Ηλίας Κόλλιας. Εκφράζω τα συλλυπητήριά μου στους οικείους τους


Η είδηση του θανάτου του πρώην Προέδρου της Κοινότητας Νέας Πεντέλης Ηλία Κόλλια, μας φέρνει στην μνήμη ένα ευπρεπή άνθρωπο της αυτοδιοίκησης που πρόσφερε πολλά στη Νέα Πεντέλη και είχε κερδίσει την αγάπη και το σεβασμό των συμπολιτών του.

Ο Ηλίας Κόλλιας διετέλεσε Πρόεδρος της Κοινότητας Νέας Πεντέλης την περίοδο 1994 - 2002. Συνέβαλε καθοριστικά στην υλοποίηση των μεγάλων έργων που έγιναν στην περιοχή, όπως η ανάπλαση της κεντρικής πλατείας, το κλειστό γυμναστήριο, τα έργα σε πεζοδρόμια και πλατείες κ.α.
Η πορεία του στην αυτοδιοίκηση ήταν σοβαρή, σεμνή και αποτελεσματική.

Οι δημοτικοί και τοπικοί σύμβουλοι, τα στελέχη του συνδυασμού μας και εγώ προσωπικά εκφράζουμε τα συλλυπητήριά μας στους οικείους του.

Παρασκευή 15 Φεβρουαρίου 2013

ΑΝΟΙΚΤΟ ΚΑΛΕΣΜΑ ΣΥΜΜΕΤΟΧΗΣ ΓΙΑ ΜΙΑ ΝΕΑ ΜΕΓΑΛΗ ΔΗΜΟΤΙΚΗ ΠΡΩΤΟΒΟΥΛΙΑ

Φεβρουάριος 2013
Αγαπητοί συμπολίτες
Την τελευταία διετία έχει συντελεστεί μια ουσιαστική μεταρρύθμιση στην τοπική αυτοδιοίκηση. Οι Δήμοι είναι ισχυρότεροι με περισσότερες αρμοδιότητες και οι δυνατότητές τους να παρέμβουν αποτελεσματικά προς όφελος της ποιότητας ζωής των πολιτών, είναι μεγαλύτερες παρά ποτέ.

Τις δυνατότητες αυτές ο Δήμος μας δεν τις εκμεταλλεύεται. Η διοίκηση Στεργίου αδυνατεί να παρακολουθήσει τις εξελίξεις, εμφανίζεται ανίκανη να υλοποιήσει έργα και παρεμβάσεις στην πόλη, δεν επιλύειπροβλήματα. Δεν έχει αντλήσει πόρους από το ΕΣΠΑ, δεν έχει προχωρήσει έργα και παρεμβάσεις που ήταν σε εξέλιξη και είναι απαραίτητες για την πόλη, όπως π.χ. η αναθεώρηση σχεδίου των Μελισσίων, η σύνταξη ΓΠΣ για την Πεντέλη, οι εντάξεις περιοχών στο σχέδιο στα Μελίσσια και τη Νέα Πεντέλη, οι δασικοί χάρτες, δεν έχει ασκήσει έλεγχο για τη διασφάλιση των δημοσίων εκτάσεων στο Πεντελικό κ.α. Είναι μια διοίκησηαναποτελεσματικότητας, αδράνειας, ανικανότητας, πουέχει αποξενώσει το Δήμο από τους πολίτες, έχει αφήσει το Δήμο στάσιμο, ενώ σε πολλές περιπτώσεις τον έχει πάει πίσω.

Πέρα από τις διαπιστώσεις ήρθε η ώρα να δώσουμε απάντηση σε αυτή την κατάντια.

Απάντηση είναι μια νέα μεγάλη δημοτική κίνηση, με στελέχη και φίλους μέσα από την κοινωνία. Με ανθρώπους έμπειρους που έχουν προσφέρει στα κοινά της πόλης μας, αλλά και με νέους καταξιωμένουςανθρώπους που θα ασχοληθούν για πρώτη φορά μετοπικά ζητήματα με στόχο τη βαθιά ανανέωση προσώπων και ιδεών που απαιτεί η σύγχρονη τοπική αυτοδιοίκηση.

Οι τεχνητοί διαχωρισμοί του παρελθόντος, πρέπει να δώσουν τη θέση τους στη ΣΥΝΘΕΣΗ απόψεων, ιδεών και προσπαθειών.

Σήμερα κάνουμε το πρώτο βήμα.

Θέτουμε στην κρίση των συμπολιτών μας τις βασικέςμας αρχές και τους στόχους μας.

Καλούμε όσους επιθυμούν να πλαισιώσουν την προσπάθειά μας να πορευθούμε από τώρα μαζί. Να διαμορφώσουμε από κοινού ένα τολμηρό, ρεαλιστικό πρόγραμμα για το Δήμο μας που θα απαντά στα προβλήματα των πολιτών. Ένα πρόγραμμα που θα υλοποιήσουμε μαζί, με ορίζοντα την επόμενη 10ετία.

Σε 16 μήνες έχουμε ευθύνη να θέσουμε την τοπική αυτοδιοίκηση της πόλης μας σε άλλη τροχιά, σε τροχιά ανάπτυξης και δημιουργίας.

Έχουμε όλοι ευθύνη να δημιουργήσουμε ένα Δήμο σύγχρονο και αποτελεσματικό, που θα λύνει προβλήματα, θα υλοποιεί δράσεις, θα πραγματοποιείέργα, θα στέκεται δίπλα στα θέματα που απασχολούν τους δημότες.

Πέρα από την αυτονόητη βελτίωση της ποιότητας των παρεχόμενων υπηρεσιών του Δήμου προς τον πολίτη που σχετίζονται με την καθημερινότητα που αποτελεί διαρκή στόχο, τρεις είναι οι κεντρικοί άξονες της προσπάθειάς μας:

1. Δήμος με κοινωνικό πρόσωπο Η τρέχουσα οικονομική συγκυρία, επιβάλλει στην αυτοδιοίκηση να δώσει προτεραιότητα σε δράσεις που θα ανακουφίσουν την οικογένεια, το παιδί, τον έφηβο,την τρίτη ηλικία, τις ευπαθείς ομάδες. Δράσεις που θα δημιουργήσουν μια κοινωνική ασπίδα απέναντι στην κρίση, αλλά παράλληλα θα κοινωνικοποιούν παιδιά και γονείς δίνοντάς τους την ευκαιρία να χαρούν δραστηριότητες που αδυνατούν οικονομικά να εξασφαλίσουν.

2. Δήμος τολμηρός στις περιβαλλοντικές,πολεοδομικές και κυκλοφοριακές του παρεμβάσεις Δεν νοείται ο Δήμος να παραμένει αδρανής σε μείζονα περιβαλλοντικά, πολεοδομικά και κυκλοφοριακάζητήματα (πχ πλατεία Νέας Πεντέλης). Δίνουμε έμφασηστην απόκτηση γης, στη διαμόρφωση κοινόχρηστων χώρων, στην εξοικονόμηση ενέργειας και στη χρήση ανανεώσιμων πηγών ενέργειας, στην ανάδειξη και προστασία του περιβάλλοντος, στην υλοποίηση ενός φιλικού πολεοδομικού ιστού, στην αντιμετώπιση των προβλημάτων κυκλοφορίας όπου υπάρχουν, στη δημιουργία απαραίτητων χώρων στάθμευσης. Προτεραιότητά μας η ασφαλής κίνηση των πεζών και των ποδηλάτων στην πόλη, η ενίσχυση των μέσωνμεταφοράς.

3. Πεντελικό, σύμβολο του νέου Δήμου μας

Το Πεντελικό βουνό, με ιστορία και μεγάλη περιβαλλοντική αξία, δεν βρίσκεται σήμερα στη θέση που του αρμόζει. Η μη τακτοποίηση των εκτάσεων τηςΜονής Πεντέλης σύμφωνα με το Ν.1811/88, οι παράνομες δραστηριότητες και η έλλειψη σαφούς ολοκληρωμένου σχεδίου για την υλοποίηση των δράσεων που προβλέπει το Π.Δ. Προστασίας του Πεντελικού, είναι οι αιτίες της εικόνας του Πεντελικού που δεν τιμά κανένα.

Πορευόμαστε σταθερά για:

•Να οριστικοποιήσουμε τις δημόσιες εκτάσεις στο Πεντελικό και να οριοθετήσουμε οριστικά τις εκτάσεις της Μονής Πεντέλης.

•Να αντιμετωπίσουμε κάθε παράνομη δραστηριότητα στο Πεντελικό, όπως βοσκή και ρίψη μπαζών. 

•Να υλοποιήσουμε σταδιακά όσα προβλέπονται στο Π.Δ. Προστασίας του Πεντελικού.

Η επίτευξη των τριών παραπάνω κεντρικών μας στόχων, απαιτεί: Αλλαγή νοοτροπίας στη λειτουργία του Δήμου.

Ο Δήμος πρέπει να εκσυγχρονιστεί, να γίνει αποτελεσματικός, να αξιοποιήσει πλήρως όλες τις νέες τεχνολογίες, να εκμεταλλευτεί τις χρηματοδοτικές δυνατότητες που υπάρχουν, να ανοιχθεί στον ιδιωτικό τομέα για δημιουργία υποδομών και κάλυψη λειτουργιών του. Ο Δήμος μας έχει καλό επίπεδο προσωπικού που πρέπει να το εμπνεύσουμε να συμβάλειστον εκσυγχρονισμό του και στην επίτευξηαποτελεσμάτων προς όφελος των πολιτών.

Δημιουργία νέας σχέσης εμπιστοσύνης Δήμου – πολιτών.

Πρέπει να επαναπροσδιορίσουμε τη σχέση Δήμου -πολιτών. Πρέπει να είναι σχέση εμπιστοσύνης που θα βασίζεται στο σεβασμό και στην ειλικρίνεια και σχέση συνεργασίας και αμφίδρομης επικοινωνίας με ενίσχυση εθελοντικών πρωτοβουλιών, για την από κοινού αποτελεσματική αντιμετώπιση των θεμάτων που απασχολούν τους πολίτες.

Οι μέθοδοι που χρησιμοποίησε ο η σημερινή δημοτική αρχή για να υφαρπάξει τις ψήφους των πολιτών δεν έχουν θέση στη σχέση αυτή. Δεν μπορεί οι αιρετοί να τάζουν πράγματα που δεν γίνονται, δεν μπορούν να υπόσχονται διορισμούς, δεν μπορούν να λαϊκίζουν και να συκοφαντούν. Από την άλλη πλευρά όμως οι πολίτες τώρα, περισσότερο παρά ποτέ, πρέπει να κρίνουν με βάση το συλλογικό συμφέρον και όχι το στενό προσωπικό τους.

Πρέπει να περάσουμε στην κοινωνία του “εμείς” και όχι του “εγώ”. Ευρεία συνεργασία δημοτικών κινήσεων και παρατάξεων.  Τα προβλήματα και οι προκλήσεις των επόμενων ετών για την τοπική αυτοδιοίκηση της πόλης μας είναι τόσα πολλά που δεν επιτρέπουν διάσπαση δυνάμεων.

Επιβάλλεται συνεργασία δημοτικών κινήσεων και αιρετών πάνω στα μεγάλα θέματα της πόλης.

Επιβάλλεται κοινή πορεία προς τα εμπρός, πέρα από τις διαχωριστικές γραμμές του παρελθόντος.

Επιβάλλεται όλοι εκείνοι που με ανιδιοτέλεια βλέπουν το ρόλο τους στα κοινά της πόλης, να συνεργαστούν για να φέρουν καλύτερα αποτελέσματα. ΑΝΟΙΚΤΟ ΚΑΛΕΣΜΑ ΣΕ ΟΛΟΥΣ Από σήμερα καλούμε όσους επιθυμούν να πορευθούν μαζί μας.

Διαθέτουμε γνώση και εμπειρία, έχουμε φέρει αποτελέσματα προς όφελος των πολιτών με τη δράση μας από όποια θέση μας έταξαν οι πολίτες κατά το παρελθόν.

Καλούμε και άλλους φίλους αιρετούς να πορευθούμε μαζί μπροστά.

Καλούμε πολίτες να συμμετάσχουν για πρώτη φορά στα κοινά της πόλης μας.

Πρέπει να συνειδητοποιήσουμε όλοι ότι η Τοπική Αυτοδιοίκηση σήμερα έχει πολλές δυνατότητες. Δυνατότητες που γίνονται ακόμα περισσότερες αν όλοι μαζί, συλλογικά προσπαθήσουμε για το καλύτερο!

Όλοι μαζί μπορούμε περισσότερα, μπορούμε καλύτερα

Τρίτη 12 Φεβρουαρίου 2013

Εντυπωσιακή η συμμετοχή των συμπολιτών μας στο χορό που διοργάνωσε ο συνδυασμός μας

Ασφυκτικά γεμάτο ήταν το Σάββατο 9 Φεβρουαρίου το βράδυ το κέντρο Μαγγίνας στα Μελίσσια στο χορό που οργάνωσε ο συνδυασμός μας. Κατά τη διάρκεια του χορού κόπηκε και η πρωτοχρονιάτικη πίτα μας. Η συμμετοχή των συμπολιτών μας ήταν εντυπωσιακή και ξεπέρασε κάθε προσδοκία.

Στο σύντομο χαιρετισμό μου ευχαρίστησα τους συμμετέχοντες για την παρουσία τους που για ακόμα μια φορά έδωσε δύναμη στο συνδυασμό να προχωρήσει πιο δυναμικά τη δράση του για τη βελτίωση των συνθηκών ζωής στην πόλη μας.

Τόνισα ότι η αυτοδιοίκηση μετά την ενδυναμωσή της με το Σχέδιο Καλλικράτης, έχει σημαντικό ρόλο να διαδραματίσει και ιδιαίτερα στο δήμο μας που έχει και την ευθύνη του πεντελικού βουνού. Αυτό το ρόλο να τον επιτελέσει καλύτερα στο δήμο μας μπορεί μια μεγάλη δημοτική κίνηση με στελέχη ικανά που έχουν διάθεση να προσφέρουν στα κοινά της πόλης μας. “Δεν έχουμε την πολυτέλεια των τεχνικών διαχωρισμών του παρελθόντος” τόνισα χαρακτηριστικά, σημειώνοντας ότι δημιουργία μιας ευρείας και πλατιάς συνεργασίας είναι ο κύριος στόχος εμού του ιδίου και των στελεχών που στηρίζουν την προσπάθεια αυτή.

Στην εκδήλωση παρευρέθηκαν και έκαναν χαιρετισμό ο πρώην δήμαρχος Αθηναίων και πρώην πρόεδρος της ΚΕΔΚΕ κ. Νικήτας Κακλαμάνης, ο δήμαρχος Χαλανδρίου κ. Γιώργος Κουράσης, ο Δήμαρχος Μεταμόρφωσης κ. Μιλτιάδης Καρπέτας, ο πρώην Δήμαρχος Πεύκης κ. Παύλος Καμάρας και ο πρώην Αντιδήμαρχος Πεντέλης κ. Γιώργος Καρβουνάκης.

Δείτε videos από την εκδήλωση στα παρακάτω links:

Link A
Link B

Πέμπτη 7 Φεβρουαρίου 2013

Ανάληψη συγκεκριμένων πρωτοβουλιών για την προστασία της παραρεμάτιας περιοχής Πεντέλης Χαλανδρίου, ζητώ με επιστολή μου προς το Δήμαρχο Χαλανδρίου και πρόεδρο του ΣΒΑΠ κ. Γιώργο Κουράση

Το τελευταίο χρονικό διάστημα με αφορμή τόσο το Ο.Τ 206 στη Νέα Πεντέλη που η διοίκηση Στεργίου με τις ενέργειές της ανοίγει το δρόμο για την οικοπεδοποίησή του, όσο και με τα προβλήματα που ανακύπτουν σε σχέση με τις χρήσεις γης, ο Μανώλης Γραφάκος έχει πραγματοποιήσει για τα θέματα αυτά μια σειρά από συναντήσεις με τις υπηρεσίες του ΥΠΕΚΑ.

Σε συνέχεια της ενασχόλησης αυτής και με στόχο την προστασία της παραρεμάτιας περιοχής και της άντλησης πόρων από το Πράσινο Ταμείο που θα επιτρέψουν την καταβολή αποζημιώσεων όπου είναι απαραίτητες, ο Μανώλης Γραφάκος με επιστολή του προς το Δήμαρχο Χαλανδρίου και πρόεδρο του διαδημοτικού συνδέσμου ΣΒΑΠ κ. Γιώργο Κουράση, προτείνει να αναλάβει ο Σύνδεσμος συγκεκριμένες πρωτοβουλίες προς την κατεύθυνση προστασίας του ρέματος.

Το κείμενο της επιστολής έχει ως εξής:

"Αγαπητέ Γιώργο

Σου αποστέλλω δύο έγγραφα του ΥΠΕΚΑ σχετικά με τα προβλήματα που υπάρχουν στην παραρεμάτια ζώνη του ρέματος Χαλανδρίου Πεντέλης και αφορούν το ΠΔ προστασίας του ρέματος του ΦΕΚ 659/Δ/1995.
Το ΥΠΕΚΑ αναγνωρίζει ότι υπάρχουν ζητήματα. Προτίθεται να δημιουργήσει ομάδα εργασίας για το θέμα με στόχο την τροποποίηση του Π.Δ. προστασίας όπου κριθεί σκόπιμο.

Εκτιμώ ότι ο Σύνδεσμος της Βιώσιμης Ανάπτυξης Αττικής μπορεί να λάβει πρωτοβουλία για το θέμα στα εξής επίπεδα:
α. Να συμμετάσχει ενεργά στη διαδικασία διαβούλευσης με το ΥΠΕΚΑ για την βελτίωση των όρων του Π.Δ. προστασίας του ρέματος.

β. Να επισπεύσει τις διαδικασίες είτε για τη δημιουργία του Φορέα Διαχείρισης που προβλέπει το διάταγμα, είτε για ανάληψη της των αρμοδιοτήτων του φορέα διαχείρισης από άλλα υφιστάμενο αντίστοιχο φορέα της Αττικής.
γ. Να επιδιώξει στα πλαίσια του Πράσινου Ταμείου για το έτος 2013 και μετά, την θέσπιση Χρηματοδοτικού Προγράμματος για την καταβολή αποζημιώσεων σε ακίνητα που βρίσκονται στη ζώνη Α του ρέματος, όπως αυτή ορίζεται στο Π.Δ. προστασίας.

Τα ανωτέρω θέματα τα έχω ερευνήσει αρκετά και είμαι στη διάθεση του συνδέσμου για οποιαδήποτε βοήθεια.
Φιλικά

Μανώλης Γραφάκος "