Πρώην Δήμαρχος Μελισσίων
Γενικός Γραμματέας Δήμου Μεταμόρφωσης

Σάββατο 29 Σεπτεμβρίου 2012

Κοινή ανακοίνωση των Μανώλη Γραφάκου, Αντώνη Φειδοπιάστη και Λεωνίδα Λάζου. Δικαιώνει η Περιφέρεια Αττικής της προσφυγή μας κατά της παράνομης πληρωμής των Προέδρων και των Αντιπροέδρων των Σχολικών επιτροπών του Δήμου Πεντέλης. Πλέον πρέπει να επιστραφούν τα χρήματα στο Δήμο


Με αναφορά μας στην Αποκεντρωμένη Διοίκηση Αττικής, είχαμε επισημάνει την παράνομη πληρωμή των Προέδρων και των Αντιπροέδρων των δύο σχολικών επιτροπών του Δήμου μας. Τις αμοιβές που έλαβαν για το έτος 2011 δεν τις δικαιούνταν δεδομένου ότι ο απολογισμός των δύο αυτών Νομικών Προσώπων Δημοσίου Δικαίου δεν ήταν άνω των 300.000 ευρώ, όπως προβλέπεται στο νόμο, αλλά πολύ χαμηλότερος και έτσι δεν δικαιολογούσε αμοιβές για τους Προέδρους και τους Αντιπροέδρους.
Στη σχετική συνεδρίαση του δημοτικού συμβουλίου είχαμε επισημάνει το θέμα, αλλά η διοίκηση Στεργίου μας αγνόησε επέμεινε στην άποψή της, έλαβε απόφαση και πλήρωσε ως μη όφειλε τις αμοιβές αυτές.
Πλέον τόσο τα φυσικά πρόσωπα, όσο και ο Δήμος είναι υποχρεωμένα να δρομολογήσουν την επιστροφή των χρημάτων στο Δήμο.

Κοινή προσπάθεια από το σύνολο της αντιπολίτευσης για τέσσερα μεγάλα θέματα της πόλης. Τα ζητήματα της παραμονής του Νοσοκομείου Τσαγκάρη στα Μελίσσια, της διεκδίκησης του δασικού χώρου Παπαδημητρίου, της αξιοποίησης του ΝΙΕΘ προς όφελος των πολιτών και της έλευσης του ΜΕΤΡΟ στην πόλη, αποφασίσαμε να τα αντιμετωπίσουμε από κοινού με τις άλλες παρατάξεις της αντιπολίτευσης και τους ανεξάρτητους δημοτικούς συμβούλους


Σημαντικές κοινές πρωτοβουλίες για τη διασφάλιση της δημοκρατικής λειτουργίας των θεσμών στην πόλη και τη διεκδίκηση τεσσάρων μεγάλων θεμάτων, ανακοινώσαμε μαζί με τους δημοτικούς συνδυασμούς «Ανθρώπινη Πολιτεία» του κ. Παπακωνσταντίνου, «Πεντέλη  εν δράσει» του κ. Αντώνη Φειδοπιάστη και τους ανεξάρτητους Δημοτικούς Συμβούλους Λεωνίδα Λάζο, Κώστα Τζουμάκα και Βασίλη Λάζο.

Με την από κοινού αντιμετώπιση αυτών των ζητημάτων, στέλνουμε ελπιδοφόρο μήνυμα στην τοπική κοινωνία και δείχνουμε ότι στα μεγάλα θέματα που απασχολούν τους πολίτες οι δημοτικοί σύμβουλοι, παρά τη διαφορετικές απόψεις που έχουν, μπορούν να συμπορεύονται και να  διεκδικούν την επίλυσή τους από κοινού.

Εκτιμούμε ότι η ομαδική δουλειά και η ενασχόληση πολλών σοβαρών και ικανών ανθρώπων με τα τέσσερα θέματα που αρχικά βάλαμε ως στόχο να προωθήσουμε, δημιουργεί καλύτερες προϋποθέσεις ώστε αυτά να έχουν θετική έκβαση υπέρ των πολιτών. Άλλωστε η επιτυχία που είχε η ίδια ομάδα ανθρώπων στο θέμα των φωτοβολταϊκών στο Πεντελικό, αποτελεί θετικό προηγούμενο και δείχνει ότι η από κοινού αντιμετώπιση μεγάλων θεμάτων είναι αποτελεσματικότερη.
Σε ότι αφορά το συνδυασμό μας, γνωστοποιούμε ότι για αυτά τα ζητήματα στο εξής θα εναρμονίσει τη δράση του και τις δημόσιες τοποθετήσεις του, μέσα από την κοινή προσπάθεια που ανακοινώσαμε με τους συναδέλφους μας.
 
Δείτε το Video της Συνέντευξης (από το thessi.gr)

 

Πέμπτη 27 Σεπτεμβρίου 2012

Δικαιωθήκαμε μαζί με τον Ασημάκη Φωτόπουλο στο δικαστήριο που έγινε για τη λειτουργία του θερινού κινηματογράφου Μελισσίων



Απίστευτη κι όμως αληθινή ιστορία και ένα από τα ευτράπελα που συμβαίνουν στο χώρο της Τοπικής Αυτοδιοίκησης, υπήρξε η παραπομπή η δική μου και του Ασημάκη Φωτόπουλου σε δίκη  για τη λειτουργία του θερινού Δημοτικού Κινηματογράφου «Cine Πανόραμα». 

Η επιτυχημένη πορεία του κινηματογράφου, οδήγησε κάποιους «ανώνυμους» θιασώτες της αδράνειας στην πόλη μας, στην «ευγενική χορηγία» των δικαστηρίων, που ταλαιπώρησε μέχρι χτες την πρώην δημοτική αρχή.

Η δικαστική απόφαση δικαίωσε πλήρως την κοινή λογική. 

Εμείς ως προηγούμενη διοίκηση του Δήμου Μελισσίων τολμήσαμε να προσφέρουμε στους δημότες ψυχαγωγία και πολιτισμό. Στην περίπτωση του κινηματογράφου, η επιλογή αυτή έγινε σύμφωνα με το καθεστώς λειτουργίας Δημοτικών Θερινών Κινηματογράφων που ισχύει σε ολόκληρη την επικράτεια.  Παρότι το Cine Πανόραμα, έγινε θεσμός για την πόλη μας και οι δημότες το αγκάλιασαν, η διοίκηση Στεργίου διέκοψε την λειτουργία του στερώντας το δικαίωμα στους πολίτες για άμεση και φθηνή ψυχαγωγία.

Η έκδοση της δικαστικής απόφασης δικαιώνει πανηγυρικά τις επιλογές και τις πράξεις μας. Η παραπομπή μας σε αυτή τη δίκη,  πιστοποιεί για μια ακόμα φορά ότι το θεσμικό πλαίσιο που ισχύει σήμερα για την Τοπική Αυτοδιοίκηση, αναγκάζει αρκετές φορές τους αιρετούς που θέλουν να προσφέρουν γρήγορα και αποτελεσματικά υπηρεσίες στους πολίτες, να παραβλέπουν τον τύπο προς όφελος του δημοσίου συμφέροντος.

Την τετραετία που ήμουν Δήμαρχος πορευόμουν με γνώμονα το δημόσιο συμφέρον και όχι την κωλυσιεργία που προϋπέθετε η πιστή τήρηση του τύπου. Πιστεύω ότι η διαφορά του αιρετού με τον υπάλληλο του δημοσίου, ως έχει η κατάσταση, είναι ότι ο αιρετός πρέπει να αναλαμβάνει την ευθύνη άμεσης επίλυσης προβλημάτων. Πρέπει να προτάσσει την υλοποίηση της κοινής λογικής και να παραβλέπει τυπικές παρατυπίες, που καθυστερούν και καμία φορά εμποδίζουν την εφαρμογή λύσεων υπέρ των πολιτών.

Ελπίζω ότι σύντομα η κεντρική εξουσία, μετά τα αλλεπάλληλα μηνύματα που στέλνουν οι αυτοδιοικητικοί, θα προχωρήσει σε μείωση της γραφειοκρατίας και απλούστευση των διαδικασιών.
Κατά τη διάρκεια της θητείας μου είχα παραπεμφθεί σε δίκη ως κατηγορούμενος για πέντε περιπτώσεις.


  1. Για το δημοτικό κινηματογράφο, όπου αθωώθηκα
  2. Για τον καθαρισμό του ρέματος της Αγίας Μαρίνας, χωρίς άδεια δασαρχείου, όπου και αθωώθηκα
  3. Για τη δημιουργία νέων ταφικών τετραγώνων στο δημοτικό κοιμητήριο, εκκρεμεί η δίκη
  4. Για τη μη αποξήλωση αγωγού ομβρύων στην Λάκα Ρήγα, όπου μου επεβλήθη ποινή πρωτόδικα διότι δεν με ενημέρωσαν από το Δήμο Πεντέλης για την κλήση και δικάστηκα ερήμην, εκκρεμεί το εφετείο.
  5. Για τη δημιουργία παιδικής χαράς στο δάσος Τσαγκάρη, χωρίς άδεια δασαρχείου, όπου εκκρεμεί η δίκη.

Μετά τις δύο πρώτες αθωωτικές αποφάσεις, ενισχύεται ακόμα περισσότερο η πεποίθησή μου ότι ο αιρετός οφείλει προκειμένου να προασπίσει το δημόσιο συμφέρον και να υπηρετήσει την κοινή λογική, να προσπερνά την κωλυσιεργία και την καθυστέρηση της τήρησης του τύπου. Ευτυχώς η ελληνική δικαιοσύνη κρίνει με γνώμονα όχι την τυπολατρική εφαρμογή της νομοθεσίας, αλλά με την ουσία των πραγμάτων και κυρίως την ύπαρξη ή μη δόλου από την πλευρά του αιρετού για απόκτηση προσωπικού οφέλους. 
 

Δευτέρα 24 Σεπτεμβρίου 2012

Κοινή συνέντευξη τύπου των συνδυασμών της αντιπολίτευσης και όλων των ανεξάρτητων δημοτικών συμβούλων

Αύριο Τρίτη στις 8.00 μ.μ οι δημοτικοί συνδυασμοί, "Η Πεντέλη στο Ύψος της", "Ανθρώπινη Πολιτεία" με επικεφαλής τον κ. Παπακωνσταντίνου Δημοσθένη και "Πεντέλη εν δράσει" με επικεφαλής τον κ. Φειδοπιάστη Αντώνη, καθώς και οι ανεξάρτητοι Δημοτικοί Σύμβουλοι κ. Λάζος Λεωνίδας, κ. Τζουμάκας Κώστα και κ. Λάζος Βασίλης παραχωρούμε κοινή συνέντευξη τύπου.

Τα θέματα που θα αναφέρουμε είναι:

  • Το σοβαρό πλέον έλλειμμα δημοκρατικής αντίληψης που υπάρχει στο Δήμο μας, όπως αναδείχθηκε και στη διαδικασία της λογοδοσίας.
  • Το κλείσιμο του Νοσοκομείου Παπαδημητρίου στην περιοχή μας
  • Η συνέχιση της λειτουργίας του Νοσοκομείου Τσαγκάρη στα Μελίσσια 
Μετά την επιτυχή στην παρούσα φάση έκβαση του κοινού μας αγώνα για τα φωτοβολταϊκά, αποφασίσαμε με τα ίδια πρόσωπα, να δώσουμε από κοινού το στίγμα μας και τις προθέσεις μας για τα παραπάνω θέματα.

Θεωρώ πολύ ουσιαστική τη σύγκληση των απόψεων των δημοτικών συμβούλων για μεγάλα θέματα της πόλης και των συμπολιτών μας.

Κυριακή 23 Σεπτεμβρίου 2012

Είχα χρήσιμη συνάντηση με τον Ειδικό Γραμματέα ΣΔΙΤ κ. Νίκο Ματζούφα



Μια εξαιρετικά ενδιαφέρουσα συνάντηση είχα την Πέμπτη 20 Σεπτεμβρίου με τον Ειδικό Γραμματέα των Συμπράξεων Ιδιωτικού και Δημοσίου Τομέα (ΣΔΙΤ) κ. Νίκο Ματζούφα.

Ενημερώθηκα από τον κ. Ματζούφα για την εξέλιξη των έργων ΣΔΙΤ στη χώρα και γενικότερα στην Τοπική Αυτοδιοίκηση. Το έργα ΣΔΙΤ προχωρούν με ικανοποιητικούς ρυθμούς, υπάρχουν όμως προβλήματα καθυστερήσεων λόγω της οικονομικής κρίσης που οφείλονται στη μείωση της ρευστότητας των επιχειρήσεων του ιδιωτικού τομέα, αλλά και των τραπεζών.

Έργα ΣΔΙΤ της κεντρικής κυβέρνησης και των περιφερειών, γίνονται αρκετά. Πολλά δε από αυτά έχουν ήδη ολοκληρωθεί και παραδοθεί στους πολίτες. Τα περισσότερα αφορούν κοινωνικό εξοπλισμό, όπως σχολεία, γυμναστήρια, κολυμβητήρια κ.α.

Σε ότι αφορά την Τοπική Αυτοδιοίκηση, η δραστηριότητά της στα ΣΔΙΤ είναι πιο περιορισμένη, όμως το ενδιαφέρον των τοπικών αρχών αρχίζει και γίνεται πιο έντονο.

Αποτελεί πεποίθησή μου ότι στο μέλλον η τοπική αυτοδιοίκηση πρέπει να αναζητήσει και να επιδιώξει πιο σοβαρά και αποτελεσματικά τη συνεργασία με ιδιωτικούς φορείς, για να χρηματοδοτήσει τη δημιουργία και λειτουργία σημαντικών έργων.

Τα έργα που μπορούν να χρηματοδοτηθούν με ΣΔΙΤ και υλοποιηθούν προς όφελος των Δήμων και των πολιτών είναι κατά βάση τριών κατηγοριών:


  1. Έργα εκμετάλλευσης περιουσιακών στοιχείων του Δήμου που η δημιουργία τους θα επιφέρει έσοδα στο Δήμο
  2. Έργα κοινωνικού εξοπλισμού (τομέας που παρουσιάζει σημαντική ανάπτυξη)
  3. Έργα που η κατασκευή τους και η λειτουργία τους θα επιφέρει ουσιαστική μείωση λειτουργικών εξόδων του Δήμου.


Η συνάντησή μου με τον κ. Ματζούφα ήταν ιδιαίτερα χρήσιμη. Με αυτή ολοκλήρωσα ένα κύκλο επαφών με πρόσωπα που διαχειρίζονται τις νέα χρηματοδοτικά εργαλεία (ΕΣΠΑ, JESSICA, ΣΔΙΤ) με τα οποία οι Δήμοι έχουν νέες δυνατότητες να χρηματοδοτήσουν έργα απαραίτητα στην τοπική κοινωνία.

Πλέον έχω μια πιο σαφή και ολοκληρωμένη εικόνα για τον τρόπο που μπορούν οι Δήμοι στο μέλλον να χρηματοδοτούν τα έργα τους. Αυτό θα με βοηθήσει ώστε μαζί με τους συνεργάτες μου να ιεραρχήσουμε και να αξιολογήσουμε τις παρεμβάσεις που πρέπει και μπορούν να γίνουν στην πόλη μας, ώστε να παρουσιάσουμε ένα ολοκληρωμένο ρεαλιστικό και υλοποιήσιμο πρόγραμμα παρεμβάσεων για το Δήμο μας.