Πρώην Δήμαρχος Μελισσίων
Γενικός Γραμματέας Δήμου Μεταμόρφωσης

Τετάρτη 28 Νοεμβρίου 2012

Προϋπολογισμός Δήμου 2013. Πλασματικός, ελλειμματικός, κανένα έσοδο για έργα ΕΣΠΑ, χωρίς κοινωνική διάσταση, χωρίς καινοτομία

Σχετικά με τον προϋπολογισμό του Δήμου Πεντέλης για το 2013, τον τελευταίο ετήσιο της διοίκησης Στεργίου, σημειώνουμε τα εξής:
 
Πλασματικός προϋπολογισμός: Μεγαλύτερη απόδειξη για την πλασματικότητα του προϋπολογισμού αυτό είναι ότι οι δαπάνες για πληρωμές υποχρεώσεων προηγούμενων ετών (μέχρι και 2012), προϋπολογίζονται σε 5.486.000 ευρώ, ενώ τα έσοδα από το δάνειο για πληρωμή υποχρεώσεων μέχρι το 2011, υπολογίζονται σε 6.300.000 ευρώ. Είναι προφανές ότι ο κ. Στεργίου αυτοδιαψεύδεται και τα ψέματά του σχετικά με τις υποχρεώσεις που παρέλαβε, ένα ένα αποκαλύπτονται. 
Μεγάλο λειτουργικό έλλειμμα: Ο Δήμος το 2011 δεν είχε λειτουργικό έλλειμμα, εμφάνισε λειτουργικό πλεόνασμα, δεδομένου ότι ο κ. Στεργίου το 2010 παρέλαβε ένα Δήμο χωρίς λειτουργικά ελλείμματα. Το 2012 σύμφωνα με τα έως τώρα στοιχεία, ο Δήμος θα κλείσει με λειτουργικό έλλειμμα που θα προσεγγίσει τις 500.000 ευρώ. Για το 2013 ο ίδιος ο προϋπολογισμός προβλέπει λειτουργικό έλλειμμα δεδομένου ότι προβλέπει τακτικά έσοδα 10.400.000 ευρώ, ενώ οι ανελαστικές του δαπάνες ανέρχονται σε 13.338.000 ευρώ!! Δυστυχώς για την πόλη ο κ. Στεργίου θα παραδώσει σε 17 μήνες ένα Δήμο με μεγάλα λειτουργικά ελλείμματα. Για την κατάσταση αυτή αποκλειστικά υπεύθυνος ο ίδιος δεδομένου ότι με την πολιτική του έχει "χαρίσει" έσοδα του Δήμου άνω του 1.000.000 ευρώ σε Τράπεζες, Νοσοκομεία και μεγάλες επιχειρήσεις από την κατάργηση του τέλους μεγάλων επιχειρήσεων και τη μείωση των τελών καθαριότητας σε Τράπεζες, Νοσοκομεία και μεγάλες επιχειρήσεις.
Κανένα έσοδο από το ΕΣΠΑ για έργα: Δύο χρόνια τώρα ο κ. Στεργίου δεν κατάφερε να εντάξει για χρηματοδότηση στο ΕΣΠΑ ή σε άλλα ευρωπαϊκά και εθνικά χρηματοδοτικά προγράμματα, κανένα νέο έργο για το Δήμο. Αποτέλεσμα ο προϋπολογισμός του 2013 να έχει μηδενικά έσοδα για νέα έργα.
Χωρίς κοινωνική διάσταση: Από τα έσοδα του Δήμου Μελισσίων το 2010 από τέλη καθαριότητα και ειδικό τέλος, ποσοστό 64% ήταν από δημότες και ποσοστό 36% από μεγάλες επιχειρήσεις, Τράπεζες και Νοσοκομεία. Με την πολιτική του ο κ. Στεργίου το 2013 θα επιβαρύνει πολύ περισσότερο τα νοικοκυριά που θα κληθούν να καταβάλλουν το 77% των εσόδων από τέλη, σε αντίθεση με τις μεγάλες επιχειρήσεις τις Τράπεζες και τα Super Market που θα καταβάλουν μόλις το 23%. Απόλυτη κοινωνική αναλγησία και εξυπηρέτηση για μια ακόμα φορά των μεγάλων συμφερόντων.
Χωρίς καινοτόμες λύσεις στη λειτουργία του Δήμου: Είναι προφανές ότι στη διοίκηση της χώρας και της αυτοδιοίκησης συνολικότερα πολλά πράγματα αλλάζουν. Καμία αλλαγή σε επίπεδο καινοτομίας δεν περιέχεται στον προϋπολογισμό, καινοτομία που είναι απαραίτητη για την μείωση του κόστους και τη βελτίωση της αποτελεσματικότητας των υπηρεσιών.
Με βάση τα παραπάνω εμείς καταψηφίσαμε τον προϋπολογισμό, δίνοντας θετική ψήφο μόνο στις λειτουργικές δαπάνες και στα λιγοστά συνεχιζόμενα έργα που περιλαμβάνονται σε αυτόν.

Τρίτη 27 Νοεμβρίου 2012

Σοβαρή οργανωτική δουλειά γίνεται στη Μεταμόρφωση

Ο Δήμος Μεταμόρωσης αθόρυβα προχωρά σε ουσιαστικές αλλαγές σε οργανωτικό και οικονομικό επίπεδο που θα τον καταστήσουν άμεσα ακόμα πιο σύγχρονο και οργανωμένο Δήμο.

Με τη λήψη δανείου ύψους 3,700,000 ευρώ, ο Δήμος αποπληρώνει τις οφειλές του σε προμηθευτές του μέχρι 31/12/2011, ενώ σημαντικό τμήμα αυτών αποπληρώνει σταδιακά με ίδιους πόρους.

Ο Δήμος από το 2013, χωρίς υποχρεώσεις σε προμηθευτές και έχοντας περάσει σε θετικό λειτουργικό αποτέλεσμα θα είναι οικονομικά απολύτως βιώσιμος.

Οργανωτικά από 1/1/2013 θα λειτουργούν:
  • Πλήρως μηχανογραφημένη αποθήκη με στόχο την καλύτερη διαχείριση και έλεγχο του υλικού και των αναλωσίμων
  • Αναλυτική λογιστική ώστε να γνωρίζει η διοίκηση την οικονομική αποδοτικότητα κάθε υπηρεσίας του Δήμου
  • Σύγχρονο ηλεκτρονικό πρωτόκολλο που διασφαλίζει οργάνωση και αποδοτικότητα στη διαχείριση της αλληλογραφίας
Τέλος με γοργούς ρυθμούς ετοιμάζεται και σύστημα εσωτερικού ελέγχου.

Όλα αυτά θα καταστήσουν το Δήμο Μεταμόρφωσης έναν από τους αρτιότερα οργανωμένους με οικονομική αυτάρκεια και υψηλή ποιότητα παροχής υπηρεσιών προς τους δημότες.

Νιώθω ιδιαίτερα ευτυχής που έχω συμβάλλει κι εγώ σε αυτή την προσπάθεια και χαίρομαι που έχει αποτελέσματα. Ευχαριστώ δε όλους εκείνους που έχουν βοηθήσει στο έργο αυτό.

Πέμπτη 22 Νοεμβρίου 2012

Στη δημιουργία ενός νέου μεγάλου συνδυασμού που θα εκφράσει την πλειοψηφία της τοπικής κοινωνίας στις προσεχείς εκλογές, προχωρούμε με τον ανεξάρτητο δημοτικό σύμβουλο Βασίλη Λάζο και τα στελέχη της Πεντέλης στο Ύψος της. Ανοικτό κάλεσμα σε αιρετούς και πολίτες

Νέα σελίδα στα αυτοδιοικητικά πράγματα της πόλης άνοιξε με την προοπτική δημιουργίας ενός μεγάλου πολυσυλλεκτικού συνδυασμού που θα εκφράσει την πλειοψηφία της κοινωνίας, που ανακοίνωσαν σε κοινή συνέντευξη τύπου ο Μανώλης Γραφάκος ο Βασίλης Λάζος και τα στελέχη του συνδυασμού η Πεντέλη στο Ύψος της.

Η ανάγκη δημιουργίας ευρείας συνεργασίας δυνάμεων και πολιτών προκύπτει από το γεγονός ότι ο ρόλος της Τοπικής Αυτοδιοίκησης στη χώρα μας συνεχώς θα ενισχύεται και θα αποκτά δυνατότητες και αρμοδιότητες που μπορούν να βελτιώσουν ουσιαστικά τις συνθήκες ζωής των πολιτών.

Η αυτοδιοίκηση του αύριο για να ανταποκριθεί αποτελεσματικά στο ρόλο αυτό πρέπει να είναι στελεχωμένη με πολλά ικανά στελέχη, να διαθέτει όραμα, ικανότητες να το πραγματοποιήσει, να είναι αποτελεσματική έτσι ώστε να απαντά στα σημερινά προβλήματα των πολιτών. Πρέπει να μην έχει τις παθογένειες του πολιτικού μας συστήματος και οφείλει να βασίζεται στη σύνθεση και τη συνεργασία πολιτών και αιρετών από όλες τις πολιτικές αποχρώσεις για το καλό της πόλης.

Σύμφωνα με το Μανώλη Γραφάκο μέριμνα της αυριανής διοίκησης του Δήμου Πεντέλης πρέπει να είναι η κοινωνική πρόνοια και συνοχή, η αποτελεσματικότητα στο να επιλύει θέματα των πολιτών, η ικανότητά της να αντλεί πόρους από το ΕΣΠΑ και άλλα χρηματοδοτικά προγράμματα και η τόλμη στη χάραξη πολεοδομικής πολιτικής.

Ο Βασίλης Λάζος είπε ότι ξεκινάμε μαζί, από αύριο κιόλας να δημιουργήσουμε αυτή τη νέα μεγάλη δημοτική παράταξη και να σηκώσουμε τον αυτοδιοικητικό σταυρό για να δώσουμε στην κοινωνία αυτό που της αξίζει. 

Στόχος της πρωτοβουλίας αυτής είναι να αγκαλιάσει όσο το δυνατό περισσότερους πολίτες και αιρετούς που έχουν διάθεση να προσφέρουν στην πόλη μέσα σε ένα τέτοιο πλαίσιο συνεργασίας, ώστε ως αυριανή διοίκηση αυτός ο νέος μεγάλος πολυσυλλεκτικός συνδυασμός να ανταποκριθεί τις ελπίδες και στις προσδοκίες των πολιτών.

Δείτε το video από τη συνέντευξη εδώ:
http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=qQCWk8nQcuA

Τρίτη 20 Νοεμβρίου 2012

Περιβαλλοντικό έγκλημα από τον κ. Στεργίου. Προχώρησε σε αποχαρακτηρισμό οικοπέδου στην παραρεμάτια περιοχή της Νέας Πεντέλης το οποίο προστατεύεται από το Π.Δ. προστασίας του ρέματος, ανοίγοντας το δρόμο στη δημιουργία οικοδομών μέσα στο ρέμα

Σε ένα άνευ προηγουμένου περιβαλλοντικό έγκλημα, προχώρησε χθες στο Δημοτικό Συμβούλιο η διοίκηση Στεργίου. Με την απόφασή της αγνόησε το Προεδρικό Διάταγμα προστασίας του ρέματος Πεντέλης - Χαλανδρίου, αποχαρακτήρισε οικόπεδο που βρισκόταν εντός της ζώνης προστασίας του ρέματος, ανοίγοντας το δρόμο στην οικοπεδοποίησή του. Το χειρότερο όμως όλων είναι ότι έδωσε το μήνυμα σε όλους εκείνους που επιδιώκουν να κτίσουν οικοδομές μέσα στη ρεματιά, ότι ο Δήμος δεν θα τους εμποδίσει.

Το ΠΔ προστασίας του ρέματος δεν επιτρέπει να οικοδομηθεί η παραρεμάτια περιοχή χαρακτηρίζοντας την προστατευόμενη περιοχή φυσικού κάλους. Αφορά όλη την παραρεμάτια ζώνη από τη Νέα Πεντέλη μέχρι και το Χαλάνδρι και στο Δήμο μας περιλαμβάνει τις περιοχές της Νέας Πεντέλης και των Μελισσίων.

Με την πρωτοφανή απόφασή της η διοίκηση Στεργίου "κλείνει το μάτι" σε όλους εκείνους που επιθυμούν την ουσιαστική κατάργηση του Π.Δ προστασίας και την οικοδόμηση της παραρεμάτιας περιοχής. Η δικαιολογία ότι υπάρχει απόφαση του Ευρωπαϊκού Δικαστηρίου υπέρ των ιδιοκτητών, είναι αστεία και φθηνή, δεδομένου ότι η πολεοδομική νομοθεσία έχει πολλά εργαλεία προστασίας των περιοχών αυτών, ενώ και η ίδια η πολιτεία μέσα από το Πράσινο Ταμείο, δίνει δυνατότητα αποζημιώσεις τέτοιων περιπτώσεων, δυνατότητες που ο κ. Στεργίου είτε αγνοεί, είτε αποκρύπτει.

Δυστυχώς ο κ. Στεργίου αντιλαμβανόμενος ότι η θητεία του τελειώνει σε 18 μήνες έρχεται να κλείσει προς όφελος των μεγαλοϊδιοκτητών και των μεγάλων επιχειρηματικών συμφερόντων, μια σειρά από υποθέσεις. Έτσι μετά το δωράκι των 500.000 ευρώ το χρόνο που έκανε στις Τράπεζες και τις μεγάλες επιχειρήσεις καταργώντας τους το τέλος που εμείς είχαμε επιβάλει, μετά το νέο δωράκι που τους έκανε χθες που τους μείωσε σημαντικά τα δημοτικά τέλη, μετά το πάγωμα της διαδικασίας αναθεώρησης στα Μελίσσια προς όφελος των μεγαλοϊδιοκτητών της πόλης, έρχεται να "δικαιώσει" μια ακόμα μεγάλη ιδιοκτησία σε βάρος των συμφερόντων του Δήμου και του περιβάλλοντος. Και πολύ φοβόμαστε ότι δεν θα είναι η τελευταία στη Νέα Πεντέλη δεδομένου ότι υπάρχει μεγάλη δασική έκταση στην περιοχή που ανήκει σε επώνυμους κατοίκους της Νέας Πεντέλης που προσπαθούν να την αποχαρακτηρίσουν, στηρίζοντας ένθερμα τον κ. Στεργίου.

Σε ότι μας αφορά δεν μας δεσμεύει η απόφαση Στεργίου, θα κινηθούμε νομικά εναντίον της απόφασης και θα λειτουργήσουμε αυτόνομα, ώστε ο χώρος αυτός δίπλα στο ρέμα να μην οικοδομηθεί, να παραμείνει ελεύθερος και σύντομα προσπελάσιμος από τους πολίτες.

Τέλος θέλουμε να στείλουμε ένα σαφές μήνυμα σε όλους εκείνους που επιδιώκουν να οικοδομήσουν παράνομα στο ρέμα, ή να αποχαρακτηρίσουν δασικές και προστατευόμενες περιοχές, ότι θα μας βρουν απέναντί τους. Όπως και στο ΠΔ προστασίας του Πεντελικού, έτσι και στο ΠΔ προστασίας του ρέματος, δεν θα αφήσουμε κανένα να λειτουργήσει προς ίδιον όφελος σε βάρος του περιβάλλοντος. Καλούμε δε και τους πολίτες να αντιληφθούν έγκαιρα το ρόλο Στεργίου στα θέματα αυτά.

Δευτέρα 19 Νοεμβρίου 2012

Ερώτημα προς τον κ. Στεργίου γιατί ο Δήμος και πότε έλαβε προκαταβολή από το Υπουργείο Εσωτερικών, πόση και και ποιούς λόγους

Με αφορμή το όχι και τόσο σύνηθες γεγονός της λήψης προκαταβολής από το Υπουργείο Εσωτερικών, κατέθεσα σήμερα ερώτηση προς τον κ. Στεργίου ρωτώντας τον ποιοι ήταν οι λόγοι που οδήγησαν το Δήμο σε αυτή την απόφαση.

Η ερώτηση έχει ως εξής:

Μελίσσια 19/11/2012

Προς Δήμαρχο Πεντέλης κ. Στεργίου Δημήτρη

Από το ενημερωτικό σημείωμα του Ταμείου Παρακαταθηκών και Δανείων προς το Δήμο Πεντέλης που αφορά την πίστωση σε λογαριασμό του Δήμου της τακτικής επιχορήγησης του μηνός Οκτωβρίου 2012, προκύπτει ότι έχει παρακρατηθεί ποσό 79.067,89 ευρώ με την ένδειξη "Προκαταβολή", που προφανώς έλαβε ο Δήμος Πεντέλης.

Αιτούμεθα στα πλαίσια της άσκησης των καθηκόντων μας να μας γνωστοποιήσετε εγγράφως:

α) Πότε και για ποιο λόγο αναγκαστήκατε να λάβετε από το Υπουργείο Εσωτερικών προκαταβολή από την τακτική επιχορήγηση του Δήμου μας από τους ΚΑΠ.

β) Ποιο το ποσό της προκαταβολής που έλαβε ο Δήμος, πότε το έλαβε και πότε προβλέπεται να αποπληρωθεί.

γ) Παρακαλώ όπως μου χορηγήσετε αντίγραφο του αιτήματος του Δήμου προς το Υπουργείο Εσωτερικών για την επιχορήγηση αυτή.


Μανώλης Γραφάκος