Πρώην Δήμαρχος Μελισσίων
Γενικός Γραμματέας Δήμου Μεταμόρφωσης

Τετάρτη 27 Φεβρουαρίου 2013

Προτάσεις και δράσεις για την καλύτερη προστασία του ρέματος Πεντέλης Χαλανδρίου



Το ρέμα Πεντέλης Χαλανδρίου προστατεύεται από Προεδρικό Διάταγμα (ΦΕΚ 659/95). Το διάταγμα έχει συμβάλει αποφασιστικά στην προστασία του, όμως προκειμένου η προστασία αυτή να γίνει ουσιαστική, απαιτείται να επιλυθούν ζητήματα που έχουν προκύψει από τη μέχρι σήμερα εφαρμογή του. 

Τα κυριότερα ζητήματα κατά τη γνώμη μου που υπάρχουν σήμερα είναι:

1) Η αδυναμία κάλυψης των αποζημιώσεων προς τις ιδιοκτησίες που θίγονται από τις ρυθμίσεις του Προεδρικού Διατάγματος. Αυτό έχει ως αποτέλεσμα τον άμεσο πλέον κίνδυνο το Π.Δ. προστασίας του ρέματος να ακυρωθεί στην πράξη.

2) Η ύπαρξη πολλών σημειακών προβλημάτων σε ότι αφορά τις χρήσεις γης της ζώνης Β, οι οποίες πρέπει να επανεξεταστούν.

3) Το γεγονός ότι μέχρι σήμερα δεν έχει συσταθεί φορέας διαχείρισης για το ρέμα, όπως προβλέπει το Π.Δ. προστασίας.

Πιστεύω ότι και στο ζήτημα αυτό πρέπει να υπάρξει δράση. Πρέπει να βρεθούν πόροι για αποζημιώσεις και ο φορέας διαχείρισης είναι απαραίτητος για την καλύτερη και αποτελεσματικότερη προστασία του ρέματος.

Κατά τη γνώμη μου σημαντικό ρόλο πρέπει να έχει ο Σύνδεσμος της Βιώσιμης Ανάπτυξης Αττικής (21 ΟΤΑ). Τα θέματα του ρέματος αφορούν Δήμους μέλη του (Χαλάνδρι, Μαρούσι, Βρηλίσσια, Πεντέλη), ενώ ο σημερινός πρόεδρος του Συνδέσμου και Δήμαρχος Χαλανδρίου κ. Γιώργος Κουράσης, είναι γνώστης των προβλημάτων της παραρεμάτιας περιοχής.

Την περασμένη εβδομάδα ο κ. Κουράσης κι εγώ συναντηθήκαμε με στελέχη του ΥΠΕΚΑ, αρμόδια για τα θέματα της ρεματιάς. Πιστεύω ότι ο σύνδεσμος θα παίξει στο εξής πολύ ουσιαστικό ρόλο για την προώθηση των παραπάνω θεμάτων που έχουν τελματώσει.

Κατά την άποψή μου σε πρώτη φάση πρέπει να γίνουν τα εξής:

α) Να συγκροτηθεί επιτροπή από στελέχη του Υπουργείου Περιβάλλοντος και εκπροσώπους της Αυτοδιοίκησης προκειμένου να καταγράψουν τα προβλήματα που παρατηρούνται στην περιοχή του ρέματος, να τα μελετήσουν και να προτείνουν συγκεκριμένες σημειακές παρεμβάσεις που θα τα επίλυαν.

β) Να "ανοίξει" με πρωτοβουλία του Συνδέσμου, στο Πράσινο Ταμείο, μέτρο που θα χρηματοδοτεί αποζημιώσεις ιδιοκτησιών που προκύπτουν από την υλοποίηση των όσων προβλέπει το Προεδρικό Διάταγμα προστασίας του ρέματος.

γ) Να ερευνηθεί και να μελετηθεί πολύ σοβαρά η προοπτική, ο σύνδεσμος της Βιώσιμης Ανάπτυξης Αττικής να αποτελέσει το φορέα διαχείρισης του ρέματος Πεντέλης Χαλανδρίου, που προβλέπεται στο άρθρο 6 του Π.Δ. προστασίας του ρέματος και να αναλάβει από τη Διεύθυνση Ειδικών Έργων Αναβάθμισης Περιοχών (ΔΕΕΑΠ) τις αρμοδιότητες που αυτή έχει προσωρινά μέχρι σήμερα.

Σε ότι με αφορά θα συνεχίσω να βοηθώ προς την κατεύθυνση αυτή, παρόλο που ο Δήμος μας λόγω της μικρόψυχης και κοντόφθαλμης προσέγγισης του κ. Στεργίου, δεν είναι μέλος του Συνδέσμου Βιώσιμης Ανάπτυξης Αττικής. Πιστεύω ότι τα θέματα αυτά πρέπει να λυθούν και πιστεύω ότι σημαντικό ρόλο στην δρομολόγησή τους μπορεί να έχει ο Σύνδεσμος. 

Με την επιλυσή τους του ρέμα θα προστατευθεί και θα αναδειχθεί ακόμα περισσότερο, οι όποιες αδικίες που ενισχύουν την παραβατικότητα θα διευθετηθούν και οι πολίτες, άρα και οι πολίτες του Δήμου μας, θα βγουν κερδισμένοι.

Τρίτη 26 Φεβρουαρίου 2013

Απολύτως απούσα η διοίκηση του Δήμου από τα μεγάλα θέματα της πόλης. Με δική μας πρωτοβουλία και παρέμβαση της αντιπολίτευσης διασφαλίστηκε για το Δήμο ο χώρος του 1ου Δημοτικού Σχολείου Μελισσίων, μπροστά στον κίνδυνο να χαθεί από την αδράνεια και αναποτελεσματικότητα της δημοτικής αρχής

Η διοίκηση του κ. Στεργίου πλέον εμφανίζεται αδύναμη να παρακολουθήσει αποτελεσματικά τα μεγάλα θέματα της πόλης μας.
Χαρακτηριστική η περίπτωση του οικοπέδου του 1ου Δημοτικού Σχολείου Μελισσίων.
Τον Απρίλιο του 2012 είχε ληφθεί από το Δημοτικό Συμβούλιο απόφαση με μεγάλη πλειοψηφία, για την επανυποβολή απαλλοτρίωσης με στόχο να διασφαλιστεί ο χώρος για το 1ο Δημοτικό Σχολείο Μελισσίων. Στη συζήτηση του θέματος τότε είχαμε επισημάνει ότι έπρεπε να είχε εγγραφεί κωδικός δαπάνης στον προϋπολογισμό του Δήμου, αλλά ο κ. Στεργίου δεν έκανε δεκτή την άποψή μας, παρασύροντας το Δημοτικό Συμβούλιο σε λάθος απόφαση.
Έκτοτε η διοίκηση αδράνησε. Έστειλε τον Ιούλιο του 2012 την απόφαση στην περιφέρεια Αττικής, δεν παρακολούθησε την πορεία του θέματος, δεν ακολούθησε τις προβλεπόμενες διαδικασίες με αποτέλεσμα η περιφέρεια Αττικής να είχε δρομολογήσει τον αποχαρακτηρισμό του χώρου, εξυπηρετώντας τα συμφέροντα των ιδιοκτητών, σε βάρος φυσικά των συμφερόντων του Δήμου.
Ο συνδυασμός μας παρακολουθούσε στενά την υπόθεση και όταν αντιληφθήκαμε ότι η πορεία του θέματος λάμβανε αρνητική τροπή για το Δήμο, με δική μας παρέμβαση αποτρέψαμε τα χειρότερα και σε συνεργασία με τους συνάδελφους της αντιπολίτευσης φέραμε το θέμα στο Δημοτικό Συμβούλιο, όπου εκεί ο κ. Στεργίου σύρθηκε και δέχθηκε το σύνολο των προτάσεων μας μπροστά στην κίνδυνο να χαθεί ο χώρος για το Δήμο.
Με τη δράση μας δείξαμε τον τρόπο που πρέπει να λειτουργεί μια υπεύθυνη αντιπολίτευση με γνώση των θεμάτων, ώστε να είναι χρήσιμη στην πόλη. Πολύ χρησιμότερη από μια αδρανή και ανύπαρκτη δημοτική αρχή που για μια ακόμα μια φορά αποδείχθηκε η ανεπάρκεια, η άγνοια και η επικινδυνότητα της...

Μπροστά στον κίνδυνο εγκατάστασης φωτοβολταϊκών στο Πεντελικό, που δημιουργεί το σχέδιο Νόμου του Υπουργείου Ανάπτυξης, η συντονιστική επιτροπή με άμεση παρέμβασή της ενημερώνει τα κόμματα και στους Υπουργούς Ανάπτυξης Κ. Χατζηδάκη και Περιβάλλοντος Ε. Λιβιεράτο, ζητά αλλαγές στο σχέδιο νόμου και συνάντηση για το θέμα


Επιστολή για το ζήτημα που προκύπτει, όσον αφορά τη διαφαινόμενη δυνατότητα  ανάπτυξης φωτοβολταϊκών από την Εκκλησία στην Πεντέλη, με βάση το νέο Αναπτυξιακό Νομοσχέδιο, απέστειλε η Συντονιστική Επιτροπή κατά των φωτοβολταϊκών στο Πεντελικό στα κόμματα και στους Υπουργούς Ανάπτυξης κ. Κωστή Χατζηδάκη και Περιβάλλοντος Ευάγγελο Λιβιεράτο, όπου εκφράζει τις αντιρρήσεις της πάνω στο συγκεκριμένο θέμα και ζητά την απόσυρση των επίμαχων διατάξεων από το νέο Νομοσχέδιο.

Ανακοινώνεται από την Επιτροπή ότι επίκεινται συναντήσεις με το Υπουργείο Ανάπτυξης, αλλά και με τα πολιτικά κόμματα, ώστε να αλλάξουν οι διατάξεις του Νομοσχεδίου.

Η επιστολή έχει ως ακολούθως:

 

Πεντέλη 25 Φεβρουαρίου 2013

 

Προς:    Υπουργό Ανάπτυξης και Υποδομών κ. Χατζηδάκη Κωστή

                Υπουργό Περιβάλλοντος Ενέργειας και Κλιματικής Αλλαγής κ. Λιβιεράτο

Κοινοβουλευτικούς εκπροσώπους της Νέας Δημοκρατίας, του ΣΥΡΙΖΑ, του ΠΑΣΟΚ, της ΔΗΜΑΡ των Ανεξάρτητων Ελλήνων και του ΚΚΕ

 

Κοινοποίηση: ΚΕΔΕ, ΠΕΔΑ, ΣΠΑΠ, Δήμοι μέλη του ΣΠΑΠ

                 

Θέμα:   Σχέδιο Νόμου Υπουργείου Ανάπτυξης που δίνει τη δυνατότητα εγκατάστασης φωτοβολταϊκών στο Πεντελικό.

 

Αξιότιμοι κύριοι

Στο σχέδιο Νόμου του Υπουργείου Ανάπτυξης που κατατέθηκε στη Βουλή υπάρχουν δύο σημεία τα οποία κατά τη δική μας εκτίμηση ανοίγουν το δρόμο για τη δημιουργία φωτοβολταϊκού πάρκου στο Πεντελικό, εξέλιξη που το Μάρτιο το 2012 η συντονιστική επιτροπή μας, μαζί με την τοπική κοινωνία κατάφερε να αποτρέψει.

Πιο συγκεκριμένα αναφερόμαστε:

α) Στο ότι δεν υπάρχει σαφής και ρητή πρόβλεψη ότι οι προωθούμενες επενδύσεις δεν μπορούν να υλοποιηθούν εντός προστατευόμενων περιβαλλοντικά περιοχών, όπως π.χ. το Πεντελικό Βουνό που προστατεύεται από Π.Δ. προστασίας (ΦΕΚ 755)

β) Στο γεγονός ότι αναγνωρίζεται έμμεσα η "ιδιοκτησία" της Εκκλησίας της Ελλάδος και των Ιερών Μονών σε εκτάσεις που δεν έχουν, τις διακατέχουν, ενώ με τις διατάξεις του Ν.1811/88, έπρεπε ήδη να είχαν αποδόσει στο δημόσιο.

 

Η προώθηση του σχεδίου Νόμου ως έχει δεν μπορεί να γίνει από εμάς και τις τοπικές κοινωνίες γύρω από το Πεντελικό, αποδεκτή.

Με τροποποίηση των διατάξεων του προωθούμενου νομοσχεδίου θα πρέπει να διευκρινίζονται τα εξής :

 

1.       Όσον αφορά τη χωροθέτηση των ΕΣΧΑΣΕ & ΕΣΧΑΔΑ , ρητά θα πρέπει να εξαιρείται με ανάλογη τροποποίηση του αρ. 11 ν. 3986/2011 και η χωροθέτησή τους σε ακίνητα τα οποία έχουν χαρακτηρισθεί σύμφωνα με την κείμενη νομοθεσία ως «τοπία ιδιαίτερου φυσικού κάλλους» και για τα οποία έχουν καθορισθεί ειδικά νομικά καθεστώτα ή/και ειδικές ζώνες προστασίας όσον αφορά τις χρήσεις γης, τους όρους και περιορισμούς δόμησης (όπως εν προκειμένω με το από 26.8.1988 ΠΔ – ΦΕΚ Δ΄ 755/21.10.1988 όπως ισχύει) με όρους δηλ. μη συμβατούς με τις προβλεπόμενες στα ΕΣΧΑΣΕ & ΕΣΧΑΔΑ χρήσεις γης κ.λ.π. όρους, καθώς και σε κηρυχθείσες ως αναδασωτέες εκτάσεις.

2.       Στο προς τροποποίηση αρ. 7 παρ. 1 ν. 3894/2010 (αρ. 1 παρ. 7 Σχ Ν), να διευκρινίζεται ότι οι σχετικές παρεκκλίσεις δεν μπορούν να λάβουν χώρα σε περιοχές όπου κατά αντιστοιχία με τα ανωτέρω υπό «1» έχουν χαρακτηρισθεί σύμφωνα με την κείμενη νομοθεσία ως «τοπία ιδιαίτερου φυσικού κάλλους» και για τα οποία έχουν καθορισθεί ειδικά νομικά καθεστώτα ή/και ειδικές ζώνες προστασίας όσον αφορά τις χρήσεις γης, τους όρους και περιορισμούς δόμησης, καθώς και σε κηρυχθείσες ως αναδασωτέες εκτάσεις.

3.       Όσον αφορά τη νέα παρ. 4 του τροποποιούμενου με το Σχ. Ν. άρθρου 24 του ν. 3894/2010 (αρ. 5 του Σχ. Ν), να διευκρινίζεται ότι κατά πλάσμα δικαίου μπορούν να θεωρηθούν για την εφαρμογή των διατάξεων του ν. 3894/2010 ως ιδιωτικά τα ακίνητα στα οποία οι εκεί ονομαζόμενοι φορείς έχουν όχι απλά «περιουσιακά δικαιώματα» (όρος που δημιουργεί αμφισημίες και δυσερμηνεία) αλλά γεγενημένα, αναγνωρισμένα εμπράγματα δικαιώματα κυριότητας, και μόνο εφόσον για τα ακίνητα αυτά έχει ολοκληρωθεί η διοικητική διαδικασία που προβλέπει ο ν. 1811/1988.

4.       Στη νέα παρ. 5 που προστίθεται με το ΣΧ. Ν. (αρ. 4 παρ. 5) στο αρ. 22 ν. 3894/2010, να διευκρινίζεται απόλυτα και με σαφήνεια ότι η άδεια εγκατάστασης και λειτουργίας της επένδυσης εκδίδεται από τον Υπουργό Ανάπτυξης Ανταγωνιστικότητας Υποδομών Μεταφορών και Δικτύων εφόσον υπάρχει πληρότητα και αρτιότητα φακέλου όσν αφορά και τις εξαιρούμενες από τη διαδικασία των «προτύπων δεσμεύσεων» εγκρίσεων περιβαλλοντικών όρων, κ.λ.π. περιβαλλοντικών, πολεοδομικών κ.λ.π. αδειών κατά την κείμενη νομοθεσία.

 

Στο σημείο αυτό θέλουμε να σας υπενθυμίσουμε ότι:

Στο πεντελικό βουνό ισχύει το Προεδρικό Διάταγμα προστασίας 755/88, το οποίο εδώ και 23 χρόνια απέτρεψε τις προσπάθειες που έγιναν για οικοπεδοποίηση και τη δημιουργία δράσεων με στόχο το κέρδος, οι οποίες θα επιβάρυναν το περιβάλλον.

Η τοπική αυτοδιοίκηση πρωτοστάτησε να εκδοθεί το Προεδρικό Διάταγμα προστασίας του Πεντελικού. Αν σήμερα αποδεχθεί την καταστρατήγησή το , τότε είναι σίγουρο ότι στο μέλλον θα ανοίξει ο δρόμος για περιβαλλοντική κακοποίησή του με σκοπό το όποιο κέρδος.  

Το φωτοβολταϊκό πάρκο που σχεδιάζει η εκκλησία να πραγματοποιήσει είναι εντός της ζώνης προστασίας του Πεντελικού και μάλιστα σε περιοχή που κηρύχτηκε αναδασωτέα το 2010 μετά τις καταστροφικές πυρκαγιές του 2009.  Η δημιουργία του φωτοβολταϊκού πάρκου στην συγκεκριμένη έκταση ουσιαστικά επιβραβεύει τους εμπρησμούς και τις πυρκαγιές που στόχο είχαν να καταστρέψουν το δασικό πλούτο του βουνού.

 

Μεγάλη η περιβαλλοντική επιβάρυνση

Το πάρκο που σχεδιάζεται να γίνει είναι το μεγαλύτερο στη χώρα. Η έκτασή του θα είναι 3,500 στρέμματα, έκταση ίση με τον αστικός ιστός της Νέας Πεντέλης!!

Η αλλαγή στη φυσιογνωμία της περιοχής είναι προφανής. Θα υπάρξει δίκτυο μεταφορές του ρεύματος με πυλώνες, χώροι για συσσώρευσή του, χώροι και κτήρια για τη λειτουργία της μονάδας.  Η μονάδα παραγωγής θα ξεφυτρώσει εκεί που λίγα χρόνια πριν ήταν πυκνό δάσος. Χλωρίδα και πανίδα θα εξαφανιστούν, ενώ το χειρότερο είναι ότι η θερμοκρασία στην περιοχή θα ανέβει δύο με τρεις βαθμούς. Επίσης η οπτική ρύπανση θα είναι ανυπολόγιστη.

Ουσιαστικά η περιοχή θα μετατραπεί σε βιομηχανική περιοχή. Είμαστε σίγουροι ότι ούτε σε τριτοκοσμική χώρα θα διανοείτο κανείς σήμερα να προτείνει εγκατάσταση βιομηχανικής περιοχής σε προστατευόμενη περιβαλλοντικά περιοχή και μάλιστα αναδασωτέα.

 

Αμφισβητούμε την ιδιοκτησία της μονής Πεντέλης στα βουνά και στις δασικές εκτάσεις

Μια σημαντική παράμετρος που πρέπει να διευθετηθεί είναι η «ιδιοκτησία» της μονής Πεντέλης σε βουνά και δασικές εκτάσεις. Δεν προκύπτουν από πουθενά οι ιδιοκτησίες αυτές στις δασικές εκτάσεις του Πεντελικού βουνού. Το φωτοβολταϊκό πάρκο σχεδιάζεται να γίνει σε περιοχή όπου αμφισβητείται η ιδιοκτησία της μονής Πεντέλης.

Η θέση μας είναι ξεκάθαρη. Κανένας διάλογος για παραβίαση των διατάξεων του Προεδρικού Διατάγματος και απόλυτη προστασία του περιβάλλοντός του πεντελικού, σύμφωνα με τη δασική νομοθεσία και το Προεδρικό Διάταγμα. Δεν έχουμε δικαίωμα απέναντι στις επόμενες γενιές να ανοίξουμε κερκόπορτα που θα αλλοιώσει το πεντελικό περιβάλλον. Δεν έχουμε δικαίωμα να στερήσουμε οριστικά από τους κατοίκους του λεκανοπεδίου της Αθήνας ένα μεγάλο πνεύμονα πρασίνου στο Πεντελικό.

Αν εμείς ανεχθούμε παραβίαση του Προεδρικού Διατάγματος προστασίας, έστω μια φορά, έστω και για λίγο, τότε ανοίγουμε μελλοντικές ορέξεις συμφερόντων για εμπορευματοποίηση του Πεντελικού και χάνουμε το ηθικό μας πλεονέκτημα να υπερασπιζόμαστε την προστασία του βουνού.

Δεν συζητάμε σε καμία περίπτωση και με κανέναν το οποιοδήποτε, μεγάλο ή μικρό σχέδιο που θα επιβαρύνει το περιβάλλον του πεντελικού. Δεν συζητάμε «αντισταθμιστικά», που στοχεύουν να εκμαυλίσουν και να εξαγοράσουν συνειδήσεις. Και δεν θα αφήσουμε κανένα να κερδοσκοπήσει και να βγάλει χρήματα σε βάρος του περιβάλλοντος του Πεντελικού βουνού.

 

Όλοι οι φορείς της αυτοδιοίκησης έχουν λάβει θέση κατά της δημιουργίας του φωτοβολταϊκού πάρκου στο Πεντελικό.

Τη θέση μας να μην επιτραπεί σε καμία περίπτωση η εγκατάσταση φωτοβολταϊκού πάρκου στο Πεντελικό, στηρίζουν όλοι οι φορείς της αυτοδιοίκησης, έχοντας λάβει σχετικές αποφάσεις των συλλογικών τους οργάνων. Πιο συγκεκριμένα:

·         Το Διοικητικό Συμβούλιο του Συνδέσμου Προστασίας και Ανάπλασης Πεντελικού (ΣΠΑΠ) έχει λάβει δύο φορές ομόφωνη απόφαση κατά της δημιουργίας του φωτοβολταϊκού πάρκου στο Πεντελικό,

·         Τα δημοτικά Συμβούλια των Δήμων μελών του ΣΠΑΠ, έχουν λάβει αποφάσεις κατά της δημιουργίας του φωτοβολταϊκού πάρκου στο Πεντελικό.

·         Τα Διοικητικά Συμβούλια της Κεντρικής Ένωσης Δήμων Ελλάδας (ΚΕΔΕ) και της Περιφερειακής Ένωσης Δήμων Αττικής (ΠΕΔΑ), έχουν λάβει ομόφωνες αποφάσεις κατά της δημιουργίας του φωτοβολταϊκού πάρκου στην Πεντέλη.

Σε ότι μας αφορά, σας γνωρίζουμε ότι είμαστε σε εγρήγορση, όπως και στο παρελθόν, ώστε να αποτρέψουμε τη δημιουργία του φωτοβολταϊκού πάρκου στην Πεντέλη. Τη μάχη αυτή θα τη δώσουμε χρησιμοποιώντας κάθε νομικό και πολιτικό τρόπο, ώστε να βάλουμε φρένο στις ορέξεις όλων αυτών που προσπαθούν να κερδοσκοπήσουν στο ταλαιπωρημένο Πεντελικό βουνό.  Θεωρούμε ότι υπάρχουν έντιμοι δημόσιοι λειτουργοί που δεν θα παρανομήσουν.

Επίσης είμαστε έτοιμοι όπως και στο παρελθόν, μαζί με τους πολίτες που στηρίζουν τις προσπάθειές μας, να δώσουμε μάχες και στο πεζοδρόμιο ή σε όποιο άλλο πεδίο χρειαστεί προκειμένου να αποτρέψουμε την υποβάθμιση της ποιότητας ζωής μας και τη μετατροπή του Πεντελικού σε βιομηχανική περιοχή.

Είμαστε σίγουροι ότι τη μάχη αυτή θα την κερδίσουμε και ο αγώνας μας θα δικαιωθεί, διότι είναι δίκαιος και προστατεύει τα συμφέροντα του πεντελικού, του περιβάλλοντος και των πολιτών.

Κατόπιν των ανωτέρω παρακαλούμε όπως έχουμε το συντομότερο δυνατό μια συνάντηση μαζί σας προκειμένου, πριν την ψήφιση του Νομοσχεδίου, να υπάρξουν οι αλλαγές εκείνες που θα διασφαλίσουν ότι δεν θα μπορεί να υλοποιηθεί ουδεμία επένδυση φωτοβολταϊκών εντός της περιοχή που προστατεύεται από το Π.Δ. προστασίας του Πεντελικού.

 

Η ολομέλεια των στελεχών και των πολιτών της συντονιστικής επιτροπής

 

ΑΠΟ ΤΟ ΓΡΑΦΕΙΟ ΤΥΠΟΥ ΤΗΣ ΣΥΝΤΟΝΙΣΤΙΚΗΣ ΕΠΙΤΡΟΠΗΣ

 

Σάββατο 23 Φεβρουαρίου 2013

Με δική μας πρωτοβουλία ξεκινά η επικαιροποίηση του τοπικού αναπτυξιακού του Πεντελικού που είχε συνταχθεί το 1998. Στόχος να αποτελέσει το νέο οδικό χάρτη του Πεντελικού και εντός του 2014 να υπογραφεί προγραμματική σύμβαση με το ΥΠΕΚΑ ώστε να ανοίξει το δρόμος για την υλοποίηση των όσων προβλέπει το Π.Δ. προστασίας του Πεντελικού


Σε συνέντευξη τύπου που έδωσε ο συνδυασμός μας την Τετάρτη 20/2/2013 ανακοινώθηκε η πρωτοβουλία μας για επικαιροποίηση της μελέτης του Τοπικού Αναπτυξιακού Προγράμματος του Πεντελικού που είχε συνταθεί το 1998. 

Πλέον 15 χρόνια μετά και τις καταστροφικές πυρκαγιές, έχουν υπάρξει πολλές αλλαγές στο Πεντελικό περιβάλλον που επιβάλλουν να υπάρξει νέα ολοκληρωμένη πρόταση για το Πεντελικό με βάση τα σημερινά δεδομένα.
Με πρωτοβουλία του Μανώλη Γραφάκου όταν ήταν Πρόεδρος των 21ΟΤΑ, ο σύνδεσμος αποφάσισε να χρηματοδοτήσει την επικαιροποίηση της μελέτης αυτής, θέτοντας όμως και ορισμένες νέες παραμέτρους, όπως:
  • Αξιολόγηση των νέων δεδομένων μετά τις πυρκαγιές
  • Ανάγκη για σαφή και συγκεκριμένη χωροθέτηση των δράσεων που προβλέπει το ΠΔ προστασίας
  • Υποβολή προτάσεων για κορυφή του βουνού
  • Χάραξη μονοπατιών περιπάτων 
  • Δημιουργία και αναβάθμιση θέσεων θέας
  • Χάραξη διαδρομής για άτομα με κινητικά προβλήματα
  • Μελέτες εφαρμογής για δύο μικρά έργα
Στόχος είναι η νέα μελέτη να αποτελέσει αντικείμενο διαβούλευσης με τους φορείς που σχετίζονται με το Πεντελικό, με την πολιτεία και τους πολίτες, ώστε να αποτελέσει το νέο οδικό χάρτη για τις παρεμβάσεις υλοποίησης του Π.Δ. προστασίας του Πεντελικού.
Μετά την ολοκλήρωση της μελέτης το καλοκαίρι του 2013, θα ξεκινήσουν οι ενέργειες ώστε να υπογραφεί προγραμματική σύμβαση με το ΥΠΕΚΑ, η οποία θα ανοίξει το δρόμο για σταδιακή υλοποίηση των παρεμβάσεων με ευρωπαϊκούς και εθνικούς πόρους.

Στη συνέντευξη παρευρέθηκε ο Γεν. Γραμματέας του συνδέσμου 21ΟΤΑ, πρώην Δήμαρχος Πεύκης κ. Παύλος Καμάρας, ο οποίος τόνισε ότι η χρηματοδότηση της μελέτης εντάσσεται στις πρωτοβουλίες του συνδέσμου για περιβαλλοντική αναβάθμιση των περιοχών ευθύνης του. Χαιρέτισε την προσπάθεια αυτή και τόνισε ότι ο Σύνδεσμος αναλαμβάνει πολλές πρωτοβουλίες για τη βιώσιμη ανάπτυξη των Δήμων μελών του. 

Από την πλευρά τους, οι μελετητές, που είναι οι ίδιοι που συνέταξαν το Τοπικό Αναπτυξιακό Πρόγραμμα του Πεντελικού το 1998, στην παρουσίασή τους ανέλυσαν τους άξονες που θα κινηθεί η επικαιροποίηση της μελέτης, σημείωσαν την ιδιαίτερη πολιτιστική σημασία του Πεντελικού για την Αττική και τόνισαν την ανάγκη το Πεντελικό Βουνό να κινήσει το ενδιαφέρον των πολιτών.

Κατά τη διάρκεια της συνέντευξης ο Μανώλης Γραφάκος εξέφρασε την ικανοποίησή του που η επικαιροποίηση της μελέτης γίνεται πραγματικότητα, ενώ τόνισε ότι στόχος είναι να ταρακουνήσουμε τα νερά γύρω από το Πεντελικό, ώστε η σημερινή στασιμότητα στα θέματα αναπλάσεων του βουνού να σταματήσει. Έδωσε ιδιαίτερη σημασία στο γεγονός ότι η νέα μελέτη θα έχει σαφή χωροθέτηση των δράσεων που προβλέπει το Π.Δ. προστασίας του Πεντελικού στα ανενεργά λατομεία. Τόνισε επίσης ότι η Μονή Πεντέλης δεν έχει δεν έχει ιδιοκτησία στο Πεντελικό, αυτό πρέπει να το καταλάβει και να μη σταθεί εμπόδιο στην προσπάθεια που ξεκινά.

Σύντομη τοποθέτηση έγινε από τον Κώστα Καλλιανιώτη και τη Μαρία Λάσκαρη, ενώ παρέμβαση έκανε και ο ανεξάρτητος δημοτικός σύμβουλος Λεωνίδας Λάζος. Στη συνέντευξη ήταν παρούσα και η Πρόεδρος του Τοπικού Συμβουλίου Νέας Πεντέλης κα Ειρήνη Ρήγου.


Δείτε εδώ όλη την Συνέντευξη Τύπου
Δείτε εδώ τις τοποθετήσεις του κ. Γραφάκου, του κ. Καμάρα και των μελετητών
Δείτε εδώ την παρουσίαση του κ. Γραφάκου
Δείτε εδώ την παρουσίαση των μελετητών
Δείτε εδώ την παρέμβαση του κ. Κώστα Καλλιανιώτη, την παρέμβαση της κας Μαρίας Λάσκαρη και την παρέμβαση του κ. Λεωνίδα Λάζου

Πέμπτη 21 Φεβρουαρίου 2013

Καλούμε τη διοίκηση να προχωρήσει το συντομότερο σε μειώσεις τροφείων παιδικών σταθμών μετά τα αδιέξοδα που έχει δημιουργήσει με την αύξηση των τροφείων που έκανε στην αρχή της θητείας της

Καταιγιστικό ρυθμό πλέον έχουν οι αιτήσεις που φτάνουν στο διοικητικό συμβούλιο του Οργανισμού Πρόνοιας του Δήμου Πεντέλης από γονείς που ζητούν μείωση ή απαλλαγή από τα τροφεία των παιδικών σταθμών. Οι ανεξόφλητες δε οφειλές γονέων από τα δίδακτρα αγγίζουν το ποσοστό του 40%.

Σύσσωμη η αντιπολίτευση με πρωτοβουλία του εκπροσώπου μας κου Λουκά Μακρή έθεσε το θέμα της μείωσης των διδάκτρων στους παιδικούς σταθμούς και ο αντιπρόεδρος Κος Καβουρίδης δεσμεύτηκε ότι το θέμα αυτό θα συζητηθεί σε επόμενο διοικητικό συμβούλιο.

Καλούμε τη Διοίκηση Στεργίου να δώσει λύση μειώνοντας άμεσα τα τροφεία τα οποία αύξησε απερίσκεπτα μέσα σε αυτή τη δύσκολη συγκυρία και έχει φέρει πολλούς γονείς σε αδυναμία να ανταπεξέλθουν σε αυτά.

Όσο τα τροφεία δεν μειώνονται, τόσο οι αιτήσεις για μείωσή θα αυξάνονται.