Πρώην Δήμαρχος Μελισσίων
Γενικός Γραμματέας Δήμου Μεταμόρφωσης

Σάββατο 6 Απριλίου 2013

Σημαντική η προσφορά της συντονιστικής επιτροπής κατά των φωτοβολταικών. Το ιδιοκτησιακό ο κύριος και βασικός στόχος



Πριν μερικές εβδομάδες κατατέθηκε στη Βουλή το σχέδιο Νόμου του Υπουργείου ανάπτυξης για επιτάχυνση των διαδικασιών των ιδιωτικών επενδύσεων στη χώρα.
Το σχέδιο νόμου είχε δύο σημεία που ήταν επικίνδυνα διότι επέτρεπαν στην Ι.Μ.Πεντέλης να ανακινήσει το θέμα της εγκατάστασης φωτοβολταϊκών στο Πεντελικό.
Η συντονιστική επιτροπή που έχουμε συστήσει από τον περασμένο Νοέμβριο ήταν σε εγρήγορση και εντόπισε αμέσως το θέμα,
Το σημαντικότερο πρόβλημα του συγκεκριμένου σχεδίου νόμου αφορούσε το ιδιοκτησιακό. Πιο συγκεκριμένα το άρθρο 5 παρ. 4 του σχεδίου Νόμου αναφέρονταν ότι στις διατάξεις του νόμου μπορούν να ενταχθούν ακίνητα επί των οποίων η εκκλησία διατηρεί περιουσιακά δικαιώματα. Έτσι με τον ασαφή όρο "περιουσιακό δικαίωμα", η Ι.Μ.Πεντέλης μπορούσε να καταθέσει σχετική αίτηση για υπαγωγή στο νόμο, επένδυσης στο Πεντελικό.
Πετύχαμε και το άρθρο αυτό άλλαξε. Κατατέθηκε και ψηφίστηκε τοπολογία όπου το αρχικό "περιουσιακά δικαιώματα" της Εκκλησίας αντικαταστάθηκε με το "ανήκουν". Είναι σαφώς καλύτερη, ισχυρότερη νομικά και καθαρότερη διατύπωση, η οποία γίνεται ακόμα ισχυρότερη από την εισηγητική έκθεση της τροπολογίας, αλλά και από όσα είπαν οι αρμόδιοι Υπουργοί και οι Εισηγητές του Νομοσχεδίου στη Βουλή.
Το δεύτερο ζήτημα αφορούσε τη διαδικασία αδειοδότησης των στρατηγικών επενδύσεων, όπου στο αρχικό κείμενο του νόμου στο άρθρο 4 παρ. 5 προβλεπόταν ότι "η αρμοδιότητα έκδοσης της άδειας λειτουργίας στρατηγικών επενδύσεων μεταφερόταν κατ' αποκλειστικότητα και κατά παρέκκλιση των κείμενων διατάξεων, ειδικών και γενικών, στον Υπουργό Ανάπτυξης". Με την διόρθωση που πετύχαμε η αρμοδιότητα έκδοσης της έκδοσης της άδειας αυτής δίδεται κατά παρέκκλιση των κείμενων διατάξεων μόνο όμως αυτών που ορίζουν τη διαδικασία έκδοσης, και όχι σε ότι αφορά την ουσία της αίτησης η οποία πρέπει να πλήρεις τις υπόλοιπες προϋποθέσεις (και περιβαλλοντικές).
Νομίζω ότι για το συγκεκριμένου σχέδιο νόμου κάναμε ότι ήταν ανθρωπίνως δυνατό. Η επιτυχία είναι σημαντική δεδομένο ότι καταφέραμε να κατατεθούν δυο τροπολογίες για τα δύο άρθρα που είχαμε διαπιστώσει ότι πρέπει να αλλάξουν.

Δεν εφησυχάζουμε - στοχεύουμε στην επίλυση του ιδιοκτησιακού
Παρά την πετυχημένη παρέμβασή μας στη Βουλή, η κατάσταση δεν επιτρέπει εφησυχασμούς. Από τη μια η Ι.Μ.Πεντέλης εξακολουθεί να θεωρεί ότι έχει ιδιοκτησία στο Βουνό και από την άλλη η πολιτεία δεν της λέει ένα καθαρό ΟΧΙ σε αυτές της τις αιτιάσεις. Αντιθέτως της κλείνει το μάτι καταθέτοντας σχέδια νόμου που περιέχουν ευνοϊκές για αυτή ρυθμίσεις.
Έτσι ο αγώνας δεν τερματίζεται. Συνεχίζουμε μέχρι την οριστική επίλυση και του ιδιοκτησιακού ζητήματος, ενώ παραμένουμε σε εγρήγορση μήπως με άλλους νόμους επιδιωχθεί ξανά να δημιουργηθούν δυνατότητες στην εκκλησία να εγκαταστήσει φωτοβολταϊκά στο Πεντελικό.
Σε ότι αφορά το ιδιοκτησιακό, δεν θα πρέπει να μας διαφεύγει ότι την οριστική επίλυσή του θα τη δώσουν τα δικαστήρια και το κτηματολόγιο. Επίσης καταλυτικό ρόλο θα έχει η επιτροπή του Ν.1811/88, που έχει αρμοδιότητα να ορίσει τις δημόσιες εκτάσεις και τις εκτάσεις της εκκλησίας, τη σύσταση της οποίας έχουμε ζητήσει από τον αρμόδιο Γεν. Γραμματέα της Αποκεντρωμένης Διοίκησης Αττικής κ. Καλογερόπουλο.
Το ιδιοκτησιακό πρέπει να το αντιμετωπίσουμε μεθοδικά και με επιχειρήματα σε δύο επίπεδα:
Νομικό. Στοχευμένα με όλα τα εργαλεία που έχουμε στη διάθεσή μας θα συνεχίσουμε προς την κατεύθυνση της οριστικής κατοχύρωσης των δημοσίων εκτάσεων στο Πεντελικό. Η διαδικασία της σύστασης της επιτροπής του Ν.1811/88 θα έχει αποτέλεσμα, όπως επίσης το κτηματολόγιο που συντάσσεται για την περιοχή μας και η διαδικασία των δασικών χαρτών, θα δώσουν οριστική λύση στο ζήτημα.
Πολιτικό. Επιβάλλεται το δίκαιο αίτημά μας να το στηρίξουν όσο το δυνατό περισσότερες δυνάμεις. Οφείλουμε να βάλουμε το πολιτικό μας σύστημα όλων των βαθμίδων (Βουλευτές, Περιφερειακό Συμβούλιο, Τοπική Αυτοδιοίκηση) προ των ευθυνών του για το θέμα, με στόχο την έμπρακτη στήριξη όσο το δυνατόν περισσότερων παραγόντων.
Κοινωνική εγρήγορση. Αυτή η προσπάθεια θέλει την κοινωνία παρούσα, όμως καλά ενημερωμένη. Οφείλουμε να ενημερώσουμε σωστά τους πολίτες για το θέμα, χωρίς δογματισμούς και άλλες σκοπιμότητες. Οι πολίτες αν αντιληφθούν το πρόβλημα που υπάρχει, είναι σε θέση να βοηθήσουν καταλυτικά στην προσπάθειά μας.

Η προσφορά της συντονιστικής επιτροπής
Μετά και από την τελευταία πετυχημένη προσπάθειά μας στη Βουλή, πιστεύω ότι η συντονιστική επιτροπή και η λειτουργία της εγγυάται σιγουριά και δημιουργεί ελπίδα ότι το ιδιοκτησιακό ζήτημα των εκτάσεων του Πεντελικού θα λήξει με την απόλυτη κατοχύρωση της δημόσιας ιδιοκτησίας και του δημοσίου χαρακτήρα των εκτάσεων του Πεντελικού.
Αισθάνομαι την ανάγκη να σημειώσω στους συμπολίτες μας ότι η συντονιστική μας επιτροπή που δημιουργήθηκε το Νοέμβριο του 2011, έχει παίξει καταλυτικό ρόλο και εμπόδισε τα σχέδια της μονής. Είναι σημαντικό να αναγνωριστεί η προσφορά αυτή στην κοινωνία και στο περιβάλλον, σε αντιδιαστολή με τον κ. Στεργίου που για ακόμα μια φορά ήταν απών. Η αδράνειά του και η αδιαφορία, χωρίς καμία αμφιβολία πλέον, δείχνει ότι συνειδητά βάζει πλάτη στα σχέδια της Ι.Μ.Πεντέλης να εγκαταστήσει φωτοβολταϊκά στο βουνό.
Τα στελέχη του συνδυασμού η "Πεντέλη στο Ύψος της" και εγώ προσωπικά, στηρίξαμε απόλυτα τις ενέργειες και τις παρεμβάσεις της συντονιστικής μας επιτροπής. Αυτό θα συνεχίσουμε να κάνουμε στο μέλλον. Το ζήτημα του Πεντελικό είναι τόσο μεγάλο που ξεπερνά πρόσωπα και παρατάξεις.

Πέμπτη 4 Απριλίου 2013

Ο κ. Στεργίου και η παρέα του συνεχίζουν να κυνηγούν μάγισσες. Νέο φιάσκο του ιδίου και της παράταξής του στο δημοτικό συμβούλιο με αφορμή την έκθεση του διαχειριστικού ελέγχου της ΚΕΚΑ

Η φράση του κ. Στεργίου προς τον Ορκωτό Ελεγκτή που ο ίδιος όρισε για το διαχειριστικό έλεγχο της ΚΕΚΑ, "είσαι απαράδεκτος", αποδεικνύει το μέγεθος του χθεσινού φιάσκο που υπέστη η παράταξή του στο Δημοτικό Συμβούλιο. Προφανώς ο ελεγκτής "είναι απαράδεκτος" γιατί δεν έκανε τα χατίρια του κ. Στεργίου.

Στο συμβούλιο που συζητήθηκε η παραλαβή της έκθεσης ελέγχου της ΚΕΚΑ, ο κ. Στεργίου και η παρεούλα του, πήγαν να στήσουν λαϊκό δικαστήριο, φώναξαν κόσμο, αλλά υπέστησαν ένα ακόμα φιάσκο. Πριν από μερικούς μήνες πήγαν με τον ίδιο τρόπο να κατηγορήσουν την προηγούμενη διοίκηση του Δήμου Νέας Πεντέλης με αφορμή τον έλεγχο της εταιρίας ΔΗΚΕΝΕΠ, αλλά τότε έπαθαν το πρώτο φιάσκο. Χθες με τον ίδιο τρόπο έγιναν για ακόμα μια φορά ρεζίλι.

Εμείς, όπως και στην υπόθεση της ΔΗΚΕΝΕΠ, έτσι και χθες στην υπόθεση της ΚΕΚΑ, δεν συμμετείχαμε στο Δημοτικό Συμβούλιο, το οποίο με ευθύνη της σημερινής διοίκησης απαξιώνεται και δεν ασχολείται με τα θέματα που απασχολούν τους δημότες. Εμείς δεν θα ακολουθήσουμε τον κ. Στεργίου στο δρόμο αυτό. Θα τον αφήσουμε να βουλιάζει στο βούρκο της λασπολογίας του έναντι των πολιτών του αντιπάλων, να αναδεικνύεται καθημερνά η ανικανότητά του και σταδιακά να μετατρέπεται σε ρετάλι της τοπικής αυτοδιοίκησης.

Εμείς με νέους συμπολίτες μας που μαζί με τα παλαιά μας στελέχη θέλουν να προσφέρουν στα κοινά της πόλης, θα συνεχίσουμε να ασχολούμαστε με τα σοβαρά ζητήματα του Δήμου μας (φωτοβολταϊκά στο Πεντελικό, κοιμητήριο Μελισσίων, διασφάλιση ελεύθερων χώρων και παραρεμάτιων περιοχών κ.α.) που ο κ. Στεργίου έχει παρατήσει λόγω της δραστηριοποίησής του στο επίπεδο της λασπολογίας, ενώ σταδιακά μαζί με την τοπική κοινωνία διαμορφώνουμε το πρόγραμμά μας, ώστε αυτό να απαντά στα προβλήματα που αντιμετωπίζουν σήμερα οι συμπολίτες μας.

Τετάρτη 3 Απριλίου 2013

Οι σημερινές συναντήσεις στη Βουλή των μελών της συντονιστικής μας επιτροπής για το ζήτημα των φωτοβολταϊκών πήγαν καλά

Σε ότι αφορά το ιδιοκτησιακό, κατατέθηκε τροπολογία, όπου το αρχικό "περιουσιακά δικαιωματα" της Εκκλησίας αντικαταστάθηκε με το "ανήκουν". Σαφώς καλύτερη, ισχυρότερη νομικά και καθαρότερη διατύπωση, η οποία γίνεται ακόμα ισχυρότερη από την εισηγητική έκθεση της τροπολογίας.

Πάντως δεν πρέπει να μας διαφεύγει ότι την οριστική επίλυση του ιδιοκτησιακού θα τη δώσουν τα δικαστήρια και το κτηματολόγιο, Επίσης καταλυτικό ρόλο θα παίξει η επιτροπή του Ν.1811/88, που έχει αρμοδιότητα να ορίσει τις δημόσιες εκτάσεις και τις εκτάσεις της εκκλησίας, τη σύσταση της οποίας έχουμε ζητήσει από τον αρμόδιο Γεν. Γραμματέα της Αποκεντρωμένης Διοίκησης Αττικής κ. Καλογερόπουλο.

Σε ότι αφορά το άλλο θέμα που έχουμε θέσει, αυτό της άδειας της επένδυσης που δίνεται μόνο από τον Υπουργό Ανάπτυξης, αναμένουμε αύριο κατάθεση τροπολογίας που θα το διευκρινίζει. Αναμένουμε να δούμε την τροπολογία αυτή.

Αύριο είναι η μέρα ψήφισης του νομοσχεδίου και όπως είναι προφανές όλα τα μέλη της συντονιστικής μας επιτροπής θα είμαστε εκεί.

Τρίτη 2 Απριλίου 2013

Ξεκινάμε δυνατά για τη νέα μεγάλη δημοτική πρωτοβουλία για την πόλη μας. 30 συμπολίτες μας συμμετέχουν για πρώτη φορά στα κοινά της πόλης μας δίνοντας νέες ιδέες, νέες προτάσεις, μέσα από τη νέα μας δημοτική κίνηση


Πριν μερικούς μήνες ανακοινώσαμε σε συνέντευξη τύπου τη δημιουργία μιας νέας μεγάλης δημοτικής πρωτοβουλιας που θα αποτελείται από στελέχη του συνδυασμού Πεντέλη στο Ύψος της, τον ανεξάρτητο δημοτικό σύμβουλο Βασίλη Λάζο και πολλούς συμπολίτες μας.

Κάναμε ανοικτό κάλεσμα συμμετοχής σε πολίτες και αιρετούς. Η πρώτη ανταπόκριση είναι ουσιαστική, αλλά και συμβολική. 30 συμπολίτες μας, ενεργοί πολίτες, δηλώνουν ότι θα ασχοληθούν με τα κοινά μέσα από τη νέα δημοτική πρωτοβουλία. Αυτό είναι το μήνυμά μας, ότι το κάλεσμά μας αγγίζει νέους ανθρώπους, φέρνει νέο αίμα, νέες ιδέες στα κοινά της πόλης μας.

Ξεκινήσαμε δυνατά! Συνεχίζουμε δυναμικά με την κοινωνία στο πλευρό μας! Συνθέτουμε απόψεις, προτάσεις, ανθρώπους που έχουν διάθεση να προσφέρουν.
Μόνος αντίπαλός μας τα προβλήματα της πόλης.

 Δείτε τo κείμενο στήριξης των 30 συμπολιτών μας 


Πέμπτη 28 Μαρτίου 2013