Πρώην Δήμαρχος Μελισσίων
Γενικός Γραμματέας Δήμου Μεταμόρφωσης

Δευτέρα 29 Απριλίου 2013

Παράνομα η διοίκηση Στεργίου ζητά από τους κατοίκους των οδών Παπαναστασίου και Κρήτης στα Μελίσσια, να επιστρέψουν τα χρήματα που είχαν λάβει από τη διοίκησή μας για την κατασκευή αγωγών αποχέτευσης. Μετά από παρέμβασή μας η διαχειριστική αρχή του προγράμματος με επιστολή της αναφέρει ρητά ότι απαγορεύεται η διπλή χρηματοδότηση έργων

Πριν μερικές ημέρες η διοίκηση Στεργίου έστειλε επιστολή σε κατοίκους των οδών Παπαναστασίου και Κύπρου, στους οποίους από τη δική μας διοίκηση είχαν επιστραφεί τα χρήματα που είχαν καταβάλει για την κατασκευή αγωγών αποχέτευσης, με την οποία τους ζητά να αποδώσουν ξανά τα χρήματα που τους είχαν επιστραφεί.

Η πράξη αυτή είναι παντελώς παράνομη και αποδεικνύει για ακόμα μια φορά την άγνοια, την ανεπάρκεια και την επικινδυνότητα της διοίκησης Στεργίου.

Σύντομο ιστορικό της υπόθεσης

Το έργο κατασκευής των αγωγών αποχέτευσης στην περιοχή της 1ης γειτονιάς, (έργο "Εφαρμογή Ρυμοτομικού Σχεδίου και έργα υποδομής στη νεοενταχθείσα 1η γειτονιά του Δήμου Μελισσίων), χρηματοδοτήθηκε από ευρωπαϊκούς πόρους και πιο συγκεκριμένα από το Επιχειρησιακό Πρόγραμμα Αττική 2000 - 2006.

Η διοίκηση Μητρόπουλου (από λάθος) έλαβε χρήματα από τους κατοίκους των οδών Κρήτης και Παπαναστασίου. Αυτό δεν έπρεπε να συμβεί διότι με βάση την ευρωπαϊκή νομοθεσία, έργα που χρηματοδοτούνται με πόρους της ευρωπαϊκής κοινότητας, δεν μπορούν να χρηματοδοτηθούν από άλλους πόρους λόγω του ότι απαγορεύεται η διπλή χρηματοδότηση έργων.

Έτσι μετά από έλεγχο που έγινε από τις αρμόδιες αρχές  και σύμφωνα με την απόφαση με αρ. Πρωτ. 37433 της 1/9/2010 του τότε υφυπουργού κ. Σταύρου Αρναουτάκη, εγκρίθηκε το αποτέλεσμα του ελέγχου του έργου, σύμφωνα με το οποίο διαπιστώθηκε ότι για ποσό 131.633,27 ευρώ, οι δαπάνες κρίθηκαν μη επιλέξιμες δεδομένου ότι το κόστος κατασκευής των αγωγών στην οδό Κρήτης και Παπαναστασίου, είχε πληρωθεί τόσο από το Ε.Π. Αττική 2000 - 2006, όσο και από τους κατοίκους της περιοχής. Έτσι ο Δήμος κλήθηκε να αποφασίσει αν θα επιστρέψει τα χρήματα, αυτά στο κράτος ή στους πολίτες.

Όπως ήταν προφανές η διοίκησή μας αποφάσισε τα χρήματα να επιστραφούν στους κατοίκους, αντί για το κράτος.

Τμήμα των χρημάτων αυτών και συγκεκριμένα ποσό 31.713 ευρώ, επιστράφηκε στους πολίτες, μέχρι την 31/12/2010, όπου ήμασταν διοίκηση στα Μελίσσια.
Μετά  την ανάληψη της νέας Δημοτικής Αρχής ΟΥΔΕΜΙΑ πληρωμή προς τους κατοίκους έγινε, με αποτέλεσμα το υπόλοιπο ποσό των 99.920,53 ευρώ που δεν είχε επιστραφεί στους κατοίκους, με την Απόφαση Δημοσιονομικής Διόρθωσης αρ. πρωτ. 36263 της 22/08/2011, να ζητείται να ανακτηθεί από το Δήμο Πεντέλης. Πράγματι το ποσό αυτό έχει ήδη επιστραφεί από το Δήμο μέσω της αρμόδιας Δ.Ο.Υ.

Έτσι μετά την επιστροφή των χρημάτων από το Δήμο προς το κράτος, για κανένα τμήμα του έργου δεν υπάρχει η παράβαση της νομοθεσίας περί διπλής χρηματοδότησης.
Όμως αιφνιδιαστικά η σημερινή διοίκηση του Δήμου Πεντέλης, με επιστολές της προς τους κατοίκους της περιοχής στους οποίους έγινε μέχρι 31/12/2010 η επιστροφή ποσού 31.713 ευρώ, ζητά να επιστρέψουν τα χρήματα στο Δήμο!!!. Δηλαδή αν αυτό γίνει τότε θα υπάρξει εκ νέου η παραβίαση της νομοθεσίας για το ποσό αυτό, αφού θα υπάρξει ξανά διπλή χρηματοδότηση!!!


Ενέργειές μας για το θέμα

Μετά από σχετική επικοινωνία μας και με έγγραφό μας στις 8/3/2013 προς τη διαχειριστική αρχή του Ε.Π. Αττική 2000 - 2006 ζητήσαμε να μάθουμε κατά πόσο είναι νόμιμο ο Δήμος να ζητά την επιστροφή των χρημάτων από τους κατοίκους, δεδομένου ότι αυτό θα οδηγήσει εκ νέου τμήμα του έργου να έχει πληρωθεί δύο φορές, άρα εκ νέου παράβαση της νομοθεσίας.
Η Ενδιάμεση Διαχειριστική Αρχή της Περιφέρειας Αττικής με την απάντησή της στις 23/4/2013, μας ενημέρωσε για το αυτονόητο. Ότι δηλαδή "σε καμία περίπτωση δεν επιτρέπεται η διπλή χρηματοδότηση έργων/εργασιών που συγχρηματοδοτούνται από πόρους του Ελληνικού Δημοσίου και της Ευρωπαϊκής Ένωσης."

Συμπέρασμα: Ο Δήμος δεν νομιμοποιείται για ζητά από τους κατοίκους των οδών Παπαναστασίου και Κρήτης να επιστρέψουν τα χρήματα

Κατόπιν των ανωτέρω είναι προφανές ότι όσοι κάτοικοι των οδών Παπαναστασίου και Κρήτης έχουν λάβει σημείωμα από το Δήμο να επιστρέψουν τα χρήματα αυτά, δεν πρέπει να το πράξουν δεδομένου ότι η διοίκηση Στεργίου παράνομα και αυθαίρετα ζητά από τους κατοίκους να επιστρέψουν τα χρήματα αυτά στο Δήμο. 

Συνεχίζουμε με επιτυχία τη διαμόρφωση του προγράμματός μας. Μεγάλη η συμμετοχή και ουσιαστική η συζήτηση μεταξύ στελεχών και φίλων της δημοτικής μας κίνησης στη 2η συνάντηση


Στις 21/4/2013 έγινε με επιτυχία η 2η συνάντηση στελεχών και φίλων του συνδυασμού μας για τη διαμόρφωση του προγράμματός μας ενόψει των δημοτικών εκλογών.
Το αντικείμενο της 2ης συνάντησης ήταν τα κοινωνικά ζητήματα που απασχολούν σήμερα τους πολίτες και οι τρόποι που ο Δήμος μπορεί να στηρίξει τις ευπαθείς ομάδες και να σταθεί δίπλα στους πολίτες με στοχευμένες δράσεις κοινωνικής πολιτικής, αθλητισμού και πολιτισμού.

Στην εισήγησή του ο Μανώλης Γραφάκος έδωσε έμφαση στο γεγονός ότι τα μεγάλα ποσοστά ανεργίας και η μείωση των οικογενειακών εισοδημάτων, δημιουργούν συνθήκες οικονομικής πίεσης για μεγάλο τμήμα του πληθυσμού και έχουν αυξήσει σημαντικά τον αριθμό των συμπολιτών μας που αδυνατούν να έχουν πρόσβαση στις υπηρεσίες του Δήμου. Έτσι ο Δήμος θα πρέπει να δημιουργήσει συγκεκριμένες δράσεις για να συμβάλλει στην ανακούφιση των δημοτών.

Κεντρική κατεύθυνση της συζήτησης ήταν η παροχή δωρεάν υπηρεσιών από το Δήμο σε άνεργους, ηλικιωμένους και παιδιά. Ο Δήμος έχοντας τις υποδομές αθλητισμού, πολιτισμού και κοινωνικής πολιτικής, έχει το πλεονέκτημα με μικρή επιβάρυνση του προϋπολογισμού του, να ανακουφίσει τις ευπαθείς ομάδες, αλλά και σημαντικό τμήμα των πολιτών.

Επίσης η επαναλειτουργία του δημοτικού ιατρείου (που έκλεισε η διοίκηση Στεργίου στα Μελίσσια) για θέματα προληπτικής πρωτοβάθμιας φροντίδας, αλλά και η ουσιαστική παρουσία μιας ομάδας στελεχών ψυχικής υγείας για την αντιμετώπιση κάθε μορφής κατάθλιψης, εξάρτησης, συμβουλευτικής στήριξης κ.α. , εκτιμήθηκε ότι πρέπει να αποτελέσουν άμεση προτεραιότητα για την επόμενη δημοτική αρχή.

Κατά τη διάρκεια της συζήτησης ακούστηκαν από τα στελέχη και τους φίλους του συνδυασμού πολλές και ενδιαφέρουσες προτάσεις, οι οποίες τις επόμενες μέρες θα αναλυθούν περισσότερο, θα κοστολογηθούν, θα συγκεκριμενοποιηθούν και θα αποτελέσουν το πρόγραμμα της δημοτικής κίνησης για τα συγκεκριμένα ζητήματα, που θα παρουσιαστεί στους πολίτες στο τέλος του 2013.

Ο Μανώλης Γραφάκος και στα στελέχη της δημοτικής κίνησης δήλωσαν απόλυτα ικανοποιημένα από την εξέλιξη της συζήτησης, τονίζοντας ότι αυτή η συλλογική διαδικασία διαμόρφωση τους προγράμματος, θα έχει αποτέλεσμα την κατάρτιση ενός προγράμματος ρεαλιστικού που θα καλύπτει τις ανάγκες των πολιτών.

Τετάρτη 24 Απριλίου 2013

Έπεσε τελείως το προσωπείο του Στεργίου. Απροκάλυπτα πλέον στηρίζει τη Μονή Πεντέλης στις διεκδικήσεις της επί δημοσίων δασικών εκτάσεων

Ο Στεργίου σήμερα με την απάντησή του προς εμένα σχετικά με το "ιδιοκτησιακό" του Πεντελικού, απέδειξε τρία πράγματα:

1. Οτι τόσα χρόνια θεωρεί ότι η Μονή Πεντέλης εχει ιδιοκτησία στο βουνο και γι' αυτό εξυπηρετεί τα συμφέροντα της.

2. Οτι εχει χάσει κάθε επαφή με την πραγματικότητα και δεν διαθέτει την ψυχικη επάρκεια να εχει το αξίωμα αυτό. Ειναι πλέον επικίνδυνος για α συμφέροντα του δήμου και των δημοτών.

3. Οτι η ένταση της εμπαθειας του προς το πρόσωπό μου, αγγίζει τα όρια της γεροντικής εμμονής και της ψυχικής διαταραχής...

Κυριακή 21 Απριλίου 2013

Εξαιρετική επιτυχία είχε η 2η συναντηση για τη διαμόρφωση του προγράμματός μας

Συνεχίζουμε σταθερά τη συμμετοχική διαδικασία της διαμόρφωσης του προγράμματός μας μαζί με τα στελέχη και τους φιλους μας.

Η σημερινη συνάντησή μας για θέματα κοινωνικής πολιτικής και τρόπους που ο Δημος μπορεί να σταθει δίπλα στους πολίτες που έχουν ανάγκη ήταν εξαιρετική. Μεγάλη συμμετοχή, αλλά το σημαντικότερο ακούστηκαν πολλές και ενδιαφέρουσες ιδέες.

Θα συνεχισουμε με την ίδια διαδικασία, ώστε μέχρι το τέλος του έτους να παρουσιάσουμε στους συμπολίτες μας ένα προγράμματα ρεαλιστικό που θα απαντά στις σημερινές τους ανάγκες.

Αυτή ειναι η δουλεία μας.

Αφήνουμε σε άλλους το δρόμο της παρακμής, τις παλαιοκομματικές μεθόδους και της συκοφαντίας.

Σάββατο 20 Απριλίου 2013

Εξωφρενική δήλωση: Ο κ. Στεργίου αναγνωρίζει την “ιδιοκτησία” της Μονής Πεντέλης στο Πεντελικό! Πρέπει να γίνει κατανοητό ότι η οριστική επίλυση του ιδιοκτησιακού στο Πεντελικό με τη διασφάλιση των δημοσίων δασικών εκτάσεων θα ανοίξει το δρόμο για ουσιαστική αναβάθμιση του πεντελικού περιβάλλοντος σύμφωνα με το Π.Δ. προστασίας του Πεντελικού και θα θέσει οριστικό τέλος στα σχέδια εμπορευματοποίησης του βουνού

Σε μια θλιβερή τηλεοπτική του παρουσία στο κανάλι ΖΟΥΜ την Πέμπτη 18/4 ο κ. Στεργίου αναγνώρισε την “ιδιοκτησία” της Μονής Πεντέλης στο Πεντελικό.

Η “προτροπή” του να μην ανοίξουμε αυτό το θέμα, συνιστά ευθύτατη αναγνώριση των διεκδικήσεων της Μονής και αποδεικνύει γιατί όλα αυτά τα χρόνια το Πεντελικό βρίσκεται στην ίδια κατάσταση, η οποία χρόνο με το χρόνο χειροτερεύει.

Η θέση αυτή του κ. Στεργίου έρχεται σε απόλυτη αντίθεση με τα συμφέροντα του δημοσίου και της κοινωνίας γενικότερα και το μόνο που στοχεύει είναι να “βάζει πλάτη” στα σχέδια της Μονής Πεντέλης για εμπορική εκμετάλλευση του βουνού.

Τονίζουμε ότι η οριστική παύση των απειλών εμπορευματοποίησης του βουνού και η απαρχή μιας άλλης περιόδου για το Πεντελικό που θα στοχεύσει στην εφαρμογή των όσων προβλέπει το Π.Δ. προστασίας του Πεντελικού, είναι η οριστική επίλυση του ιδιοκτησιακού με την οριοθέτηση των δημοσίων εκτάσεων στο βουνό.

Θεωρούμε τον κ. Στεργίου βασικό υπεύθυνο για το γεγονός ότι 15 χρόνια τώρα δεν έχει κάνει ούτε μια ενέργεια για να διευθετήσει το θέμα αυτό. Καλούμε τους πολίτες να αντιληφθούν αυτό του το ρόλο του.

Σε ότι μας αφορά, αποτελεί κυρίαρχο στόχο της δράσης μας, η οριστική επίλυση του ιδιοκτησιακού του Πεντελικού. Πιστεύουμε ότι χωρίς να γίνει αυτό, θα διαιωνίζεται μια κατάσταση που οι συνεχείς διεκδικήσεις της Μονής Πεντέλης αφενός θα σταματούν κάθε προσπάθεια υλοποίησης του Π.Δ. προστασίας του Πεντελικού, αφετέρου θα υπάρχει μια μόνιμη απειλή εμπορευματοποίησης του Πεντελικού από την Μονή Πεντέλης.

Η επίλυση του ιδιοκτησιακού του Πεντελικού είναι εφικτό να γίνει αρκεί να ασχοληθούμε σοβαρά, μελετημένα και μεθοδικά. Η κατάρτιση των δασικών χαρτών, το κτηματολόγιο που συντάσσεται για την περιοχή μας, το γεγονός ότι το ελληνικό δημόσιο μέσω του δασαρχείου δείχνει τη βούληση για προασπίσει τις εκτάσεις του που απειλούνται από τις διεκδικήσεις της Μονής, αποτελούν θετικά στοιχεία που πρέπει να εκμεταλλευτούμε.

Σημειώνουμε το αυτονόητο, ότι στο ζήτημα αυτό απαιτείται μια πλατιά συνεργασία αιρετών, φορέων και πολιτών της περιοχής, ώστε έχοντας ένα πλατύ κοινωνικό μέτωπο, να διεκδικήσουμε όλοι μαζί οι εκτάσεις του Πεντελικού να είναι δημόσιες και φιλικές στους πολίτες.

Στην κατεύθυνση αυτή ήδη δουλεύουμε και με επιμονή θα συνεχίσουμε τη δράση μας και τις μελλοντικές μας πρωτοβουλίες.